"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Wednesday 18 July 2012

tiles dan nursery room

rasanya sebelum ni dah penah buat entri pasal wishlist rumah siri satu dan dua.. alhamdulilah, setakat ni banyak gak barang dapat direalisasikan! syukur sangat-sangat rezeki Allah. walau mula-mula pindah dulu memang risau je dok takut tak cukup duit bulan-bulan! siap buat belanjawan la awal tahun tu sebelum pindah. memang aku sentiasa yakin dengan rezeki Allah, alhamdulilah..syukur sangat-sangat! dah hampir 7 bulan dok kat rumah sendiri. cukup belanja, makan-pakai....

sekarang ni ada planning untuk projek-projek rumah lagi.cam biasa la.bila ada rezeki $$ ni selalu pikir ke arah rumah je. lengkapkan mana yang boleh.kali ni planning nak buat tiles untuk balcony depan dan belakang. maybe untuk porch ditangguhkan dulu, duit yang ada tu buat savings kat asb! kachingggg! tu semua untuk duit-duit kecemasan...hihi..

tapi lagi beberapa hari nak puasa..ada ke kontraktor nak buat projek bulan ramadhan ni??..eh..mesti ada kan! ala..pasang tiles sikit jer.....rasanya dalam 2 hari leh siap kot! harap-harap macam tu laaa...  dan kalo ada bajet lebih rasanya kena pegi ikea untuk beli kerusi makan!.. nak gak yang bar stool jenis kayu tu..dan kalo boleh nak warna putih! sama kaler dengan kerusi makan chinta...tapi yang light brown pun cantik gak...owhhhh! harga pun cantik...rm 200 lebih seketul..fuh..kenapa yang cantik itu harus mahal????
arghhh stresssssss....!! 

dah nak masuk ramadhan..bile masa plak nak survey tiles kan! tengok la kalo weekend rajin nak jalan-jalan.. tapi yang pasti projek terbengkalai bilik mainan chinta kena selesaikan.. tak jadi nak pasang wallpaper sebab papa chinta cakap tunggu dah siap buat semua kat umah - cabinet living hall, bilik, plaster ceiling, etc etc.. baru la pasang wall paper..hahaha..hover kan! so, bilik chinta nak kena beli abc playmat tu dalam 6 set lagi..ni takpe cari kat cosway je! dan nak beli cat kaler pink and turqoise! hahaha... nanti dah siap hasilnya baru tunjuk....tungguuuuuuuuuuuuu! tak syiok la nak story nak cat camne kan! pastu nak cari wall deco sticker kat fancybugs. tapi ingat nak terjah outlet dia..kat twin baby puchong ada! design yang mana nak beli pun tungggguuuuuuuu!..hehehe... 

dan ada satu yang berkenan di hati nak buat deco-deco kat bilik mainan chinta tu..nak gantung lantern camni...voilaaa! hover kan..

source:google  

alahai..bestnyer!hehe..





*i wish upon a star*

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers