"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Monday 23 July 2012

bile mama mengemas, chinta punggah!

hmm..mengeluh je dengan chinta ni...ada je ragam dia..weekend ni memang amik masa la mengemas mana yang boleh...puasa bukan alasan untuk malas yer.. *no-no-no... sambil goyangkan jari telunjuk ke kiri & ke kanan* sebab tengok barang kat rumah ni makin beranak-pinak! *mode: cemas*.. rumah dah la comel. kalo barang banyak, leh lemas plak nanti!..hahaha..jadi nak kemaskan la beberapa barang chinta yang aku rasa dah tak pakai yang berkemungkinan leh pakai bile chinta ada adik..hahaha...*ntah bile la tu*.... so, walker, bumbo seat dan playgym..sila masuk beratur yer masuk dalam almari..kita jumpa next time..! hahaha.. tapi tau je la, kalo mengemas ngan budak chinta ni..keje seminit jadi sejam..kita kemas, dia punggah..pastu elok dia sorok merata! uwaaaa..semalam nyaris tak terbuang remote astro ngan remote cd player.. elok je dia letak dalam kotak yang nak dibuang! fuh..tanjat gigirl tau bile tengok ada remote dalam tu.. trus aku rasa cam nak buat iklan appeton kat tv tu.... "AAAAAaaaaaronnnnnnnnnn...." eh bukan... "CCCCCCHHHHINTAAAAAAAAA" tu baru anak dara okay... lasak mengalahkan budak lelaki! 

so sempat la aku snap pic dia..mengada-ngada terlentok-lentok *lempang kang baru tau* bile amik pic. konon lawa la tu posingggg camtu! aiyaaaaa....

bajet retis la ni! nyanyi guna vakum

dagu berlapis T___T

senget kan lagi kepala tu..

mama mengemas, chinta punggah!

check barang mainan dia

dagu berlapis cam cheta erra fazira - cinta kolestrol..hewhewhew!




dan paling tak tahan..dia gigih nak duduk dalam walker ni..walaupun kaki walker ni papanya dah cabut.. sebab nak kemas dan masukkan dalam almari!..hahahahaa..





baby tua!



No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers