"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Wednesday 25 July 2012

sahur hari kelima

wah..gigih plak cheta pasal menu sahur ni ek.. sonok plak cheta pasal makanan time bulan posa ni. hehe. ye lah.. benda setaun sekali.kalo puasa sunat belum tentu gigih nak masak sahur camni! plus, bulan posa ni, ketenangan dan keheningan time masak sahur tu memang best laaa! *wah..ayat tak hengat*.. hehe.. selalu kalo masak-memasak ni, aku dah standby bahan siap-siap malam sebelumnya. so pagi memang sesi campak mencampak je. *leh sambil goyang bontot sambil masak*..hewhewhew!

jadi menu pagi tadi..lagi la senang..... 

menu day 5

nasi putih
sambal telur
kentang goreng
ulam salad
milo panas & ovaltine panas



suka benor masak sambal ni..yeler, pagi-pagi tak lalu nak makan kari ker, kurma ker, sup ker.. tak feelinglaaa.. sambal gak yang layanz.. pastu taruk kicap kipas cap udang banyak-banyak atas nasi.. dap..dap..dap.. kalo justin bibir lalu kat belakang pun tak sedar! hahahhaa... 
*memang la tak sedar sebab tak minat dia*..hahahha..

cuma pagi tadi kentang tak cukup garing..sebab aku dok sibuk la nak tengok kek batik biskut marie yang dok buat semalam dalam peti ais...hahahaha.. sempat la makan seketul pagi tadi! lama tak buat... selalu yang menghalang nak buat ni...malas nak cari bahan...haishh laaa!... 


------------------------------------


"selamat berpuasa"


No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers