"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Monday 30 July 2012

saya dan MAC

nak kata saya ni suka bermake-up, takde la sangat. takat ala kadar je la. yang penting kalo kuar umah tu wajib la calit-calit muka dengan bedak!.. pastu calit blusher, calit liptip, dengan eye shadow skit! hehe.. tapi kalo malas, benda wajib saya suka pakai mesti kena tepek bedak dengan blusher..auww..merah-merah pipi ai! mosturizer ngan sun block tu wajib laaa.. 

kalo cheta pasal barang make up ni, saya bukan la jenis wanita yang sentiasa spend sikit dari duit gaji untuk beli make-up tiap-tiap bulan.. haish..kalo camtu, mau seguni make-up saya nanti! hewhewhew! terus leh apply jadi make-up artis je laaa..haha! atau kopak duit kalo dok shopping make-up je tiap bulan..dah tu plak, kalo saya pakai make-up pun light-light je! idak ler kalo baju oren, make-up terang menyala colour orange! baju merah, eye shadow terang menyala warna merah! hewhewhew!

kalo pemilihan jenis make-up, saya memang suka dengan jenama MAC. kalo orang cakap, make-up MAC mahal..saya takleh nak komen apa. sebab saya pun bukan la banyak duit sangat! smartphone pun tak mampu nak beli kan...hewhewhew! tapi bab make-up memang saya cerewet sikit! ! bukan la nak kata saya hover..tapi bersebab kenapa saya suker MAC! but still ada produk elianto (eye shadow), silky girl (eyeliner) dan bedak cosway yang saya guna.. *see..see bukan yang mahal je okay!!*..
kalo produk tu sesuai ngan kulit saya, so proceed!
 
wah..kalo MAC buat pertandingan kenapa saya suka MAC..mesti leh join ni..hewhewhew! kulit saya jenis sensitif terutama sekali bebibir ai!bukan la gediks! tapi seyes kalo pakai lipstick nanti kulit bibir saya ni jadi kering dan mengelupas.sebelum tu akan rasa gatallll ya amat! sampai terpaksa garu ngan gigi...hewhewhew! memang kronik.sampai tahap berjaga-jaga..dulu dekat dua bulan sebelum kawen tak berani nak pakai lipstik pegi keje. sebab nanti bibir jadi bijik-bijik, gatal dan akhirnya hitam... :( mencik tau! tengok bibir orang berglossy-glossy bagai...penah try la jenama maybeline, loreal, bodyshop, jenama avon, nutrimetics pun penah cuba! 

sehinggalah masa nak kawen tu beli make-up MAC untuk hantaran.. dari situ la terus jatuh chinta dengan MAC. sebabnya.. harus laaa tak mengalami lagi bibir-bibir kering tu semuaa..hehe..nak buat bibir juih-juih itik amik gambar sendiri pun dah boleh.hahaha.

kalo nak cakap mahal! erm.. ikutkan price lipstic mac dalam rm68 per stick.. tapi aku pakai satu stick pun dekat 2 taun.hewhewhew! ai kan penjimat!..hahaha.. jadi rasanya masih berbaloi-baloi... so weekend aritu,niat dihati nak beli lipstick satu! saja la kan..last beli make-up pun rasanya last year! haha.. sebab memang jimat pakai make-up MAC ni...yang stok dari hantaran pun masih ada eye shadow dan blusher yang tunggu masa nak abis.. eyeliner dengan compact powder harus laaaa bye-bye kan..hehe! cepat je abis..

tapi bile ko masuk kedai MAC, automatik tiba-tiba ko rasa nak capai je beli semua. *tapi please check bajet anda yer*...sebab layanan depa sangat la mesraaaaa! dan ko boleh request untuk dia make-up kat muka as trial..nak tengok serasi tak pilihan-pilihan yang korang pilih.. dan kerana itu laa..dari hasrat nak beli lipstick..terrrbeli blusher ngan eye-liner sekali..hewhewhew! tapi puas ati sebab mungkin dua tahun lagi kot baru jenguk kedai ni..*yeker??*..hehe.. sekali sekala harus lah memanjakan diri kita kan! *statement kaver diri*

hasil rembatan untuk diri sendiri weekend hari tu....

viva glam A22 - price RM68
ring of saturn - mineralize blush *limited edition* terus teruja nak beli sebab color cantik.. *alasan*

eye-liner..

memang best la kalo dapat kulit jenis tak kisah! bahagiaaaa ooo!tapi ada aku penah tengok make-up lancome, satu set complete... murah sikit dari MAC..tak kisah ikut pilihan masing-masing kan. ada yang suka maybeline, ada suka loreal, ada suka bobbi brown, ada suka make-up stage.. ada suka elianto,body shop ke! yang pasti, make-up dan wanita memang takleh dipisahkan! auwwww...

tapi kalo sesekali berbelanja untuk diri sendiri pun syok gak kan!bukan selalu nak beli make-up. tepuk dada.. tanya selelaaaaaa! yang rasa diri cantik pun kita gak kan..sape lagi nak puji kalo bukan diri sendiri. hewhewhew! 



"selamat bershopping"

ehem ehem.... kakitangan kerajaan kan nak dapat bonus 9 ogos ni, beli la sesuatu untuk diri sendiri..nanti badan kita merajuk plak! *alasan tak leh blah*

*oh yerk..kalo beli produk MAC better register ngan dia sekali..at least kalo ada produk baru dia akan send via sms kat phone kita..selain senang korang nak trace kod-kod make-up yang korang penah beli*




No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers