"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Thursday 19 July 2012

tido lambat bangun pun lambat la!

sekarang ni kan selalu je hujan. tak hujan pagi..hujan malam..tak hujan malam..hujan petang.. memang best hujan ni..pasaipa??..jimat aircond! sejukkk je!..hahaha.. tapi yang tak best dan lecehnya, nak bergerak sana sini jadi terbatas sikit. dan bile petang, nak pegi makan pun tak leh main singgah warung mak jemah - tomyam lampu warna warni!..haha.. 

semalam hujan time lik keje! lebat gak laa.. so ingatkan bile hujan encik aboy lambat la amik kat opis.. elok je lepas solat asar, dapat sms.. "dah sampai".. wow..sepantas kilat der!.. amik beg cepat-cepat turun. *bilik aku kat tingkat atassss sekali*..fuh..semput tau! masuk keta tengok chinta tido..lena betol.. terus aku bebel

mama chinta: "tu laa..pagi tadi bangun awal..kul 6.30 dah bangun.."

biar je la dia tido..aku ngan encik aboy cam biasa laaa..perbualan somi-isteri..soklan wajib tiap petang..

"nak makan apa"
"nak makan kat mana"

 entah.memang takde idea. lagipun semalam perot aku cam dah kenyang sikit sebab makan mihun sup.. hewhewhew! boleh plak lepas tu papa chinta ajak lik umah dulu amik stroller.aku cakap tak payah la.aku dukung je budak ni nanti. tapi degil. balik gak umah! sampai depan umah....chinta terjaga.ngigau! hahaha.. terus aku dukung ribakan...*aku dok seat belakang*

dah tu..lepas tu terus plak encik aboy cakap makan kepsi je laa..aku kata okay jer! makan la apa pun.tak kisah.....terus dia start enjin dan blah.motif balik rumah???...grrrrrrrrrr...

kat area umah ni fast food paling dekat dalam 2km je..tu pun yg ada kepsi ngan pizza..sampai je parking terus aku berubah pikiran..... dengan kuasa veto..aku cakap makan piza je laaaa....
*padahal tadi eksyen konon kenyang*

masuk pizza..
order....for kids kan free!
so chinta makan spagetty bolognaise..

semalam tak bawak turun hp..tak leh nak snap pic dia makan..
memang banyak dia makan...
lepas tu makan mushroom sup lagi
makan pizza plak yang part cheese tu..
ayoooo...


aku bajet balik rumah ni kang mesti dia tido cepat.sebab dah kekenyangan! pastu balik mandi+minum susu lagiiiii...*kak yong, mana ko simpan makanan ni semua*.... phewww..
terus main..dan main..dan mainnnn dan baca book..panjat katil..turun katil..
sampai kul 12 malam
papa chinta dah tensen nak mengadap drawing
aku dah ngantok

last-last chinta cakap ngan aku

"mama" *sambil wat gaya topok bontot dia*

ok fine! mama paham....
*patut la dia takmo tido*

beraks rupanya..yang papanya bukan nak check.dok paksa budak tu tido..memang meraung laaaa!




-------------------------


pagi ni....chinta bangun lambat laaa..dah la hujan lebat!
takpe mama kasi chance.nak gerak pun tak leh hujan.so kul 7.20 tu berjemaah jap tengok tv kat ruang tamu
tunggu anak dara bangun

>_<

 

 
 

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers