"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Monday 30 July 2012

sahur hari kelapan

tiba-tiba dah hari ke lapan.hewhewhew.. tak gigih kot nak tepek sahur sebulan kat sini. bukan apa, menu lebih kurang sama je pun. tak paprik, sambal telur...kalo ada beza pun aku masak sayur, atau goreng ayam, atau goreng kentang.. haha..kalo tiba-tiba nampak lagi lain tu aku beli kat param je laa..kalo beli pun sambal paru... yang tu tak gigih nak masak sebab takat tekak aku sowang je.baik g param cakap.. "pakcik, nak sambal paru dua ringgit!"...dah siap..hehehe..

hari kelapan, hari sabtu.kalo sahur hari sabtu aku akan bangun lewat sikit laa..sahur dalam kul 5 camtu.. saja la kan.. hari sabtu tu cuti,so lepas subuh leh tido balik. kalo hari keje, dapat tido kejap je pun jadilaaaa. lepas subuh dah siap-siap nak pegi keje.hewhewhew!

so, menu hari kelapan tu... sila tengok pic dibawah! tak yah tulis menu apa, leh nampak dengan jelassss!



kang kalo tulis nama menu kang, mesti nak nama kelas kebabooommm punyaa..hehe.. sayur bayam tom tom bak dipupuk bayu, ayam goreng garing menjilat jari, nugget cik jemah ala-ala thai, telur mata kerbau sayang menyayang, dengan salad americano divalentina...haahahahah..hover ko!

apa pun menu sahur, yang penting ibadah sahur dapat dijalankan dengan baik.. sahur tu sunat, bangun la sahur walau minum seteguk air..chewahhhh! yelah, segala perkara baik di bulan ramadhan ni dapat ganjaran pahala..walaupun sekecik benda yang kita lakukan....



No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers