"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Tuesday 17 July 2012

superpenat tapi superloike!

hari minggu balik ipo
hehe..kerap pulak balik ipoh kan
apa nak buat..melunaskan tanggungjawab sebagai anak
balik ipo lepas office hour jumaat lepas
sampai ipoh around 10pm..
tu pun sebab singgah-menyinggah
biasa la kan..hehee..
nak isi perut..patuh temujanji dengan-NYA

memang penat laa..paling penat encik aboy
yelah..balik keje terus drive lik ipoh
mau kematu bontots..hehehe
tapi sebab cepat sampai..cepat rehat kan!

chinta memang happy balik ipoh
jumpa tok abah, jumpa opah
jumpa pak long..mak long
dan Qaireen..
ayoo..qairen ni buas ya amat!
tengok saiz kecik jer..baru 1 y 2 mons
tapi..garang ya rabbi!
cian kak yong chinta asik kena buli.
oh lupa..kalo lik ipo...tok abah ngan opah
panggil Qaseh..
sebab senang nak ingat Double Q
Qaseh and Qaireen!
Qaireen suka tarik rambut Qaseh!
Cakar Qaseh..
Kak Yong Qaseh lembut je..biar je adik buli
tapi ada masa dia ketuk gak kepala adiknya
dia babap gak tangan adik!hahha
ahad petang tu..tengah aku sibuk masak kat dapur
dengan qaseh jerit dari ruang tamu
"amamaaaa...mama..mama...."
tengok kat ruang tamu
dia dah terbaring..
adik hempap dia sambil tangan laju je cakar-cakar kakak..
tarik-tarik rambut kakak
aku nak gelak je tengok
pastu jerit laa."Qairennnnn"..
hahhahaha...dah cam wrestling
tapi lepas tu chinta bangun..dan dia lari balik
suwuh adik kejar..
agaknya adiknye bengang kakak lari laju
dia terkedek-kedek nak kejar!..hahaha..
pastu gusti lik..cam tu laaa
hahaha..kejap baik..pastu gaduh..baik gaduh!
suka ati laa
aku memang selalu pesan ngan Qaseh
"sayang adik Qaireen..jangan pukul adik"
bile dia tido pun aku bisik kat telinga dia
"sayang adik Qaireen...jangan balas apa adik buat"
hahahaa..zikir kat telinga dia selalu..hahahhahaha
Alhamdulilah...nampak cam lekat kat otak dia
memang selalu dia beralah ngan Qaireen..hehehhe

balik Ipoh sebab tengok opah chinta
last 2 weeks pun balik Ipoh gak
sebab opah chinta jatuh kat masjid..
tergelincir kat tempat wudhuk
tu yang kerap balik
tengok dia.. 
tengok kaki masih bengkak..tapi dah tak perlu pakai tongkat
masa kaki berbalut...jenuh nak solat..jadi alternatif.. bertayyamum..
senang sekarang ni..debu untuk tayyamum tu ada je jual kat kedai
aku je tak tau!hahahhaa...kuno betol aku ni..hahahhaa...
lik baru ni tengok dah boleh ikut tok abah pegi masjid
alhamdulilah..dah ok sikit kakinya..cuma bengkak lagi laaa..
ibu jari kaki retak..harus la amik masa nak baik
tambah-tambah faktor usia kan
tapi dalam terencot-encot tu
hari sabtu tu gigih dia drive g kl
ada meeting....*kami malas nak bising*

dan bile lik ipoh
encik aboy g kebun ikut tok abah dan paksu
sebab sekarang kelapa sawit dah kena amik hasil
tak larat kedarat tok abah dengan paksu
jadi tolong apa yang patut
opah chinta siap cakap
dari bayar upah kat orang tolong racun kat kebun
tolong mesin lalang
baik upah anak-anak kan
baik..kami menurut perintah
hahahhah.
dapat la duit poket
time sesak-sesak ni!hihi
syukur alhamdulilah
encik aboy memang suka bab-bab ni!
aku dah takut nak ikut g kebun
last pegi masa preggykan chinta
masa tu kelapa sawit takat tinggi chinta la kot
sekarang ni dah tinggi... dah ada hasil
jadi 'cik panjang' memang banyak
hahahha...
encik aboy pun dah terserempak
elok tegak berdiri je cik panjang warna putih
hahahhaahahaha..dia kan takut ngan cik panjang
memang masa tu encik aboy berdiri tegak je...jerit panggil "abah..abah"
hahahahahhahahaahha...tu laa..dok takut sangat
memang bertemu jodoh la dengan cik panjang!
 
insya-Allah..dua kebun dah ada hasil
boleh masuk fasa dua plak..ewah..cam kondo plak
next kebun..ntah bile...aku memandai je cakap!haha
kat area simpang pulai..kat situ sojuk!
aku tak penah g site visit jadi tak tau la betoi ke idak!
kat situ kalo buah dusun durian bagus kan!!!
hahahahahhahahahaah...*ikut tekak aku je*
macam tanah aku plak kan!hahahahhahaha....
ikut la kata big bos nak tanam apa...

dua hari encik aboy g kebun
tu yang ahad malam baru lik kl
gerak balik dalam kul 8.30 malam
ikutkan memang isnin kami cuti
tapi tak leh nak balik hari  isnin
sebab ada appointment chinta kat Hospital Serdang
yang tu cheta kat next entri laaaa...

memamg superpenat! kulit encik aboy terbakar
lepas ni sila beli sun block yang SPF130++ tu..hahahhaa

superpenat!
tapi superloike!

*tok abah tu..abah aku..chinta ikut aku panggil abah..abah...tu yang aku terus ajar chinta panggil tok abah*

haahhah....comel-comel je kan panggil tok abah...cam Upin & Ipin

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers