"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Monday 30 July 2012

bakul mama

biasa la hujung minggu memang aku amik kesempatan untuk mengemas. aku ni memang lemas tengok bersepah-sepah ni! mungkin sebab aku memang dok hostel dari form one - jadi mempengaruhi kot sikit-sikit kehidupan!baju kalo lipat dalam almari kena kemassss je! cadar kena kemas pagi-pagi.. *teringat zaman dok hostel kalo cadar kendur skit je warden panggil lik hostel... T____T*

disebabkan hari sabtu dah gigih tawaf sunway pyramid, jadi hari ahad aku memang refuse nak kemana-mana. walau papa chinta dok zikir kat telinga aku..mama, jom g IOI..IOI...IOI.... takde makna! aku memang set nak mengemas. since dari malam nya aku gigih mengemas... bunyi cam besar benor rumah tu kan..apa la yang dikemaskan tu! tapi aku mengemas baju-baju aku..selama ni baju kurung yang tak muat gantung dalam almari, aku lipat susun elok-elok dalam bakul...so hari sabtu tu gigih la kemas dan susun dalam laci almari kat guest room tu! lepas tu aku kemas guest room tu..tinggal nak punggah ada 3 kotak yang tunggu masa tu! selain vakum dan mop! baru laa aku lega sikit!

lepas tu aku operasi plak almari baju aku ngan almari baju papa chinta.. aku kemas-kemas rasa baju mana yang dia tak pakai sangat, aku kumpul setempat.nanti nak hantar lik ipoh. senang kalo lik sana tak yah nak angkut baju banyak-banyak! dan aku susun semula..aku ni pantang bile orang main tarik-tarik je baju..dah jatuh tu tak susun cam mana yang aku susun! hangen tau! encik aboy..apa nak buat bini awak ni memang dij asrama dari form one...hehehe....jadi awak pun kena belajar camne dok kat asrama yer!

bile dah selesai kemas tu..memang aku senyum puas hati...*tapi tak tau la bertahan bape hari tu*.. pastu aku kemas almari baju aku plak.mana baju-baju lama zaman-zaman kuwus-mulus tu..aku asing-asingkan. aritu pun dah satu bag guni penuh aku bagi baju kat anak maksu aku! *baju elok-elok lagi yang jenis kemeja etc etc*.. tapi sebab aku dah tak pakai... baik aku bagi kat dia jer.. ni semalam ingat nak bagi kat anak buah encik aboy plak! opah chinta penah pesan..baju kalo tak pakai walau sekali dalam setaun, nanti akan disoal di akhirat! okay, takmo kena soal, baik kita memberi pada yang memerlukan! baju pun elok-elok lagi!plus ada jenama m&g laa..scarlet laa..comma laa.. entah tak pasti laa..

rasa happy bile dah kemas... rumah pun jadi selesa! tapi lepas tu..anak dara pun tambah suker! tengok bakul mama dah kosong! *nak jadikan bakul angkat kain dari ampaian*... terus dia jadikan mainan bakul mama tu! aku perhati jer perangai dia....ok..ok..perhati lagi apa dia buat dengan bakul tu..






hehehehe





ohsem tak mama chinta??..hahahhaa...kita perhatikan dulu..





lepas tu...




jeng jeng jeng!













aku nak snap pic terus dia buat muka camni.... T__T

hahahhaha


masuk dalam kurungan mama!


guran-gurauan membawa bahagia! 


*pelukchintakuat-kuat*


No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers