"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Friday 13 July 2012

mekdi punya pasal

semalam balik keje pun dah dekat kul 6 petang
perot kenyang sebab makan ayam penyek. ekk..teringat-ingat ayam tu!
sedap!
balik keje, rasa kenyang.just tanya encik aboy nak makan apa...
terus dia rasa nak makan mekdi! mentang-mentang aku kenyang
sebab kalo aku lapar..harus aku mintak nasi! nasi! nasi! hembus kat telinga dia!
hemohemohemooo....aku kan tekak melayu sejati!

so, terus la pegi IOI Mall..encik aboy tak abis-abis dok zikir kat telinga aku S3..S3..S3
sibuk nak beli untuk aku..especially bile aku selalu complaint hp aku ni dah mengong
hahaha.. peliks kan! orang nak belikan reject! bukan apa..
aku dok tengok hp aku ni ok lagi! buat apa membazir! baik bagi duit tu
aku wat kabinet untuk guest room..hahahahahahaha...
ok..bukan nak cheta pasal henpon pun..tu nanti.kalo ada duit lebihhhhhh *ntah bile*
baru boleh cheta nak beli tepon ni!..

sampai IOI..jalan merata tak tentu hala
sebab memang takde matlamat lain selain nak makan mekdi
hover! nak makan mekdi sampai ke IOI..
macam la kat seri kembangan takde mekdi..sri serdang pun ada okay..
aku pun layan je laa..kang kalo aku kata aku malas..penat ke..
muncung 2 inci plak kang! anje-anje lebih encik aboy ni
malas aku nak layan!

dah penat jalan merata sampai siap singgah SengQ..motif?
tengok microwave..yang ntah bile nak beli..asik dok pikir
guna ke nanti?..guna ke nanti??..hahahhaa..
sebab tau kalo tawaf 360 IOI tu pun lom tentu aku ada nak beli apa-apa
hahahaa...

tapi ada satu destinasi wajib bile pegi sana..
kedai buku popular!
hahah..dulu masuk kedai ni zaman-zaman sekolah je
dok cari buku rujukan spm laa..pmr laa..dan segalanya laa
dah masuk U..apa kelas popular kannnn....*bajet best*
masuk plak MPH ke..konukoniya ke..*betoi ke aku eja??*
masuk-masuk terus aku cakap kat papa chinta
"jom buat card member...hahaha..*
kuno plak rasa..orang lain dah lama buat member card
aku je baru terhegeh

sebab selalu beli buku si kecik ni
baik la kita buat member..dapat diskaunnnnn
chinta kalo leh cakap..mesti dia kata..
"mama kan dekut"...hahahha
bukan dekut..berjimat cermat!
value management okay!...hahahahhahaa.*tangan didada mata ke atas*

pilih-pilih book pun dah dekat rm 50..
phewww...aku cakap kat papa chinta
"kata nak jimat"

papa chinta jawab
"untuk anak takpe"

ok..fine! paham! tak perlu huraian lanjut!hahahah... *emo jap*

lepas tu terus jalan g mekdi! jalan kat wing baru je
sampai mekdi! amboiii..ramainye orang beratur!
maka..malassss...terus aku suggest..wendy's je laaa!
kata nak jimat..bab makan tak ingat..hahaha
hah..tengok kosong je kedai..aman bahagia je makan kat situ
memang takde orang..chinta dan papanya bergumbira makan
aku tengok je.order ice lemon tea je!
kenyang..tekak tak lalu nak makan burger ke apa...
kenyang..mata ngantok..memang aku dok bayang tilam je!huhu

dah abis makan
cepat-cepat aku ajak balik
pastu lalu butik elle..
ada budak comel diri kat sebelah patung
aku gelak..sebab budak tu dok diri cegat cam patung sambil senyum
cute je..
cuba kalo mak budak buat! harus aku muntah pelangi kat situ
hahahahhahaa
pastu papa chinta cakap
"tu budak tu datang dengan artis laa"

aku pun dengan kewl..*padahal mata dah meliar je cam mak jemah*
"mana..mana..mana?????"
"siapa???"

papa chinta: "entah..tak ingat nama..artis lama..kalo tengok mesti kenal"

mesti tak popular tak ingat nama..hahahahha*statement berani mati ni*

balik rumah...anak-bapak hati cenang..perot kenyang



No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers