"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Tuesday 24 July 2012

Sahur hari keempat

hahaha..selalu orang buat entry pasal berbuka..aku terbalik plak. yelah, berbuka aku beli kat PARAM *pasar ramadhan* je..so korang leh agak la menu apa yang ada kat param tu..dan selalunya kami somi-isteri memang tak berbuka malam nasi. semalam pun beli megi+kuetow goreng sepeket..tu pun share berdua! chinta makan mihun goreng pastu tak abis.. T_T memang takde la menu-menu lauk best-best.. rendang ayam ke.ketam masak lemak ke. ikan tiga rasa ke!..heheh..sebab tiap taun pun kami berbuka menu camtu! dan taun ni memang kalo boleh nak berbuka secara bersederhana! air pun tak penah beli lagi dari param tu... buat air kat umah..sirap soda!hehe.. eh..dah melalut plak..nak cheta pasal sahur kan.. 

tapi berlain plak time sahur..encik somi..*auww anjeenyer* memang nak makan nasi panas-panas, lauk panas-panas bile bersahur... so, pagi-pagi baru la aku masak semua! *mintak maaf jiran-jiran yer kalo pagi-pagi ada bau orang menumis ke..hehehe* jadi pagi tadi time sahur memang bangun awal sikit laa..
sebab ingat lepas tu leh la tido lik lama sikit sebelum bangun pegi keje..hehehe.. bahan-bahan untuk masak aku dah standby malamnya. sayur dah siap potong, ayam dah siap potong, bawang dah siap potong. aku masukkan dalam tupperware kecik-kecik dan masukkan dalam peti ais...*free kalo korang beli taufu fah tu* jadi pagi takde la baru terhegeh-hegeh nak potong-potong bahan. time is crucial ok! kalo masak sahur ni rasa cam masuk pertandingan master cep! 
kena cepat siap..cepat makan..cepat kemas..dan cepat-cepat tido balik!
 hewhewhew

tapi..bile ko merancang tu, belum tentu jadi cam ko nak!!!!..semalam chinta buat perangai... dah la malam nya seksa nak tidokan dia..ajak baring kat katil..dia turun naik katil.*almaklum la terer panjat-turun katil*.. aku memang dah menguap sejuta lapan belas kali!! pastu pagi tadi..kul 3, time aku baru nak basuh beras..dia bantainya menangis..merengek-rengek..memang papanya tak tau nak buat apa! mengada-ngada! kalo bangun tengok tv ker diam-diam takpe..so cepat-cepat aku masak.aku masuk tepuk-tepuk chinta.suwuh  tido....haishh..sudahnya memang kami bergilir la bersahur... baru ingat nak buat makan beradap somi isteri..hahahahhaa....

kul 3 pagi okay! boleh nyanyi lagu P.Ramlee...pukul tigaaaaa pagii!!!!!...gosok gigi..makan roti... hewhewhew.. papanya cakap dia kan nak beralih bulan.....*tepuk dahi* baru teringat 23 julai chinta genap 1 tahun 8 bulan.....tu yang nak buat perangai baru...dekat subuh baru la dia nak tido..aku dah cam zombie kampung pisangggggg...dan kerana itu punch card merah pagi ni! hehehe..

eh..eh..bile nak cheta menu sahur ni..ok tu cheta selingan luahan perasaan! bersabar dengan kerenah anak. menu kami pagi tadi....sahur makan solo je .. tak berduet cam biasa..hehee

Sahur day 4

nasi putih
paprik ayam 
sup sawi
ulam salad
milo panas
ovaltine panas




*apa motif pic besar-besar time posa ni??*




"selamat menunaikan ibadah ramadhan"

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers