"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Monday 23 July 2012

wishlist tercapai - yippie!

ntah hape-hape je kan.cam budak-budak rasa.tapi memang akan lompat bintang la kalo apa yang kita nak tu dapat. walaupun benda tu kecik je. hahaha.. ni wishlist untuk deco-deco bilik chinta. punya la terbengkalai projek...cian bilik mainan dia! salahkan papa yer chinta..sebab malas..hahaha.. dua dinding tak cat...dari mula pindah sampai la ke hari ni.balance cat tu pun dah basi agaknya! *eh cat leh basi tak?..*

jadi weekend kali ni memang sibuk tawaf kedai sana sini. bukan shopping raya pun. chinta pakai je apa yang ada..hehe.. *mama kan dekut..cam tak biasa dengar statement ni*.. hari sabtu tu gigih pegi sunway pyramid. tujuan asal nak pegi maxis. sebab maxis cakap kami ada account berukband tertunggak! dah la ramai masa nak tunggu giliran.memang tension sampai ilang mood aku nak shopping..chewahhhh! shopping konon! so, masalah takleh settle sebab dalam sistem takde.memang pelik laaa...uwaaa...tu takpe nanti kita cheta la bab ni! memang lepas kuar maxis  tu aku mood dah spoilt! biasa la kan..hahaha..emo lebih ngan depa!

lepas tu bagi hilang tension...singgah masuk nichi! sebab aku tengok sales up to 70%.. amaigadd! terus masuk situ.. hilang stress ko.....yang stress encik aboy nak tunggu aku pilih baju macamkan nak tunggu durian tak gugur..hahahhaha..mula-mula amik dua helai..dan beratur la nak bayar.. so bile totalkan dua-dua item below rm 50..okay..terus bagi debit card! biasa kalo shopping memang malas nak withdraw duit.pakai debit card je..dan jawapan cashier tu.. "maaf kak, below rm 50 tak leh pakai card".. amaigadd! rasa nak cubittttt manja je pipi cashier tu... debit card okayy! bukan credit card! kalo rm 20 pakai debit card pun boleh je......*saja nak manja dengan i lettew!!!*.. terus pegi usha-usha baju dan cari lagi sehelai sebab kan permintaan amoi cashier yang masam mencuka kata tak leh pakai debit card kalo below rm 50.. aku memang haremmm ler nak ada cash dalam wallet! hehe...

lepas tu pegi MPH..sebab nak realisasikan wishlist....nak beli wallpaper untuk chinta... sebab mahal kita beli satu jer yer...hahahaha..yang aku suka tu pun dekat rm 65.. *tersedak kejap* dah la tak perasan yang item free beli wallpaper kena mintak kat cashier.. T__T stress tau bile ko dah masuk keta..kuar dari pyramid baru notice yang ada item tak include sekali dalam packet wallpaper tu..harus la tak akan pegi pusing dan tanya balik....uwaaaa..tensi berganda-ganda hari sabtu! seb baik posa....kalo  tak mau aku minum air satu tempayan nak bagi hilang stress!

sneak peak sikit wallpaper chinta..heheh..dah tampal nanti baru la publish kat blog... 


tu tulis free premium chalk - pastu yang tulisan kecikkkk tu cakap kena mintak cashier! T___T


takpe la..janji nak beli wallpaper ni dah tercapai... okay..next... hari ahad tu memang lagi gigih kami merayap. tiba-tiba energy luar biasa plak time ramadhan ni! heheh..kalo hari biasa cepat je berkeroncong irama padang pasir je perot comel ni...

destinasi pertama hari ahad - kedai hardware.. tujuan harus la nak beli cat kaler pink & turkoiz.. beli satu liter for each colour. bukan nak cat satu rumah pun.ada dua dinding jer yang perlu! camne cara nak cat.. tungggguuuuu... hehehe.. harap-harap papa chinta dapat la realisasikan apa yang aku dok bayangkan.. amin.. huhu.. tapi bile nak mengecat tu ntah laaaaa! hehehe.. kena zikir banyak kali kat telinga papa chinta ni, biar rajin berganda-ganda sikit..

dok diam-diam dalam lemari dulu yer! jangan nakal-nakal..hahaha
lepas tu terus ke carefour.. gara-gara nak pegi cosway.. bukan takde cosway lain kat area situ. tapi aku dah banned, takmo pegi sebab service cam hampehh!... so, memang jangan harap la aku nak datang lagi. lagipun aku nak cari barang basah sikit untuk masak sahur! takkan nak menu telur je hari-hari kan! hehe..jadi terus ke cosway.sekali stok playmat tu ada 3 jer..terus la rembat semua....  tebus coupun dapat la satu playmat free! lagi dua kita bayar okay!..dah sampai cosway mula la barang-barang lain masuk plastik sekali. paling suka barang cosway ni pencuci all purpose dia.. memang terbaik! 

dan kebetulan plak pegi carefour..ada plak sale ayammm! sekilo rm 4.50! terus la laju je aku mintak encik aboy beratur dan beli.sekor cukup laa! sebab murah kan.. kalo pasar borong pun rm 7 sekilo.. harap-harap bukam ayam kena langgar lori plak..hahahhahaa... beli sayur-sayur sikit..pastu terus kuar dari carefour.lama giler tak datang carefour puchong ni sebab aku lagi suka shopping kat speedmart! murahhhh...

lepas tu, terus pegi IOI Mall plak! ayoo...risau ayam tu.tapi keta tak menghala ke rumah plak..haha.. sampai IOI Mall, masuk-masuk terus dapat parking..voilaaaa! memang rezeki betol laaa... tujuan??.. hahaha.. entah.. merayap buang masa kot!..hahaha... tapi nak kena pegi SengQ.. sebabnya?.. hahah.. hahah.. chinta dah mula conquer tv kat rumah! malas nak berebut tv ngan dia... untuk tidak membazirkan astro yang dilanggan!! *ceh alasan..* tu yang survey harga tv.. *ada tak sape-sape nak jadi mak angkat chinta?.. belikan tv untuk dia..??*.. hahahahhah

jalan-jalan lagi..sekali aku nampak berkerumun orang kat kedai home's harmony!ala..kedai yang jual langsir laa...bantal la..cadar laa.owh apakah! sekali tengok ada sales kaw-kaw punya! terus menyibuk cari barang apa yang murah..hahahha.. ntah hape-hape je kan.. yang ni memang takde dalam wishlist la yer..terus sambar dua biji bantal kecik 
*sebab selama ni dok berebut satu bantal je kat sofa tu*..
dan seketul bantal besarrrr...yang ni chinta yang pilih. *hover okay*
aku geleng kepala je!.. fine! untuk anak kan..harus la papa dia belikan.... 
>_<

takde dalam senarai kepam aku tu..camne leh terbeli ni??..

happy sebab few wishlist selesai.. which are:

cat pink & turkoiz
wallpaper
playmat cosway
so dah leh potong dari senarai kepam tu..hehehe...


*gumbira sambil lompat bintang*

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers