"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Thursday 28 June 2012

cuti kecemasan episod dua

dan lagi sekali aku amik emergency leave minggu ni.. ni gara-gara chinta muntak bluwek lagi sekali pagi-pagi buta kul 2.00 pagi....dah la malam tu jenuh aku nak tidokan dia...dari kul 9mlm..last-last kul 11.00 baru dia tido... kental otot tangan dok mengenjut buaian dia..tapi tak tido-tido gak!.. dah dia tido tu..baru la aku leh solat isyak, basuh botol..sterilize botol..masak air panas... duduk-duduk kejap depan tv..ada plak cheta best..aiyakk..cheta pirates of the carribean yang latest tu..nyampah tau..time hari keje berlambak la cheta best kat channel movie tu!... kul 12.00 memang masuk tido..smpat la susukan chinta dulu..

aku baru nak lena-lena..diulit mimpi nan indah..sekali.....terjaga dengar chinta cam batuk-batuk... oh yerk! memang saja aku letakkan dia tido sekatil ngan aku sebab encik aboy pegi main badminton... nanti papanya balik pandai la papanya alihkan dia ke tempat tido chinta.. *chinta tido kat dalam playpen dia* 
aku celik je mata masa tu..chinta terus bluweekkkk terbaekkk punya!!.. muntah bersepah-sepah. tengok papanya tak balik-balik lagi...lagi berganda la aku hangen! dengan sakit kepala bangun terkejut, dengan tengok muntah dah abis kat tempat tido..dengan papanya tak balik lagi..... >_<

aku terus angkat chinta masuk bilik air....sampai rambut pun dah penuh muntah...mandikan terus dia pagi-pagi buta..dah siap tu..memang aku rentap je cadar..sebelum merebak lebih jauh...sampai matress protector pun aku buka... dan lepas tu leh agak la apa aku buat..capai hp... apa lagi..memang pagi-pagi tu saja nak buat aku hangin kan.. kul 2.00 pagi tak reti-reti nak balik..dengan esok nak bangun pagi pegi keje! kalo tido lambat solat tahajud ke..solat sunat ker....ada gak manfaatnya! ni dah merayap pegi mana lepas main badminton..... *tak abis marah lagi ni*

dengan muka bersalah..papa chinta lik umah terus kemas tempat tido..pasang cadar baru..yang aku dah sibuk angkut segala cadar, sarung bantal, comforter kena muntah masuk mesin basuh...giler apa kul 2.00 pagi membasuh..hahhahaa.. dan tu, memang saja aku biar papanya yang layan anaknya.. biar dia tau jenuh nak tido kan balik si kecik tu..nak main ipad laa....nak baby tv kat ipad laa..apa laa..aku dah siap semua, masuk tido dalam comforter..wahahahahahaha!

esok pagi..terus bawak chinta g klinik..kena pegi awal. takmo lambat nanti ramai orang...leceh! jumpa doctor cakap dah dua kali dia muntah pagi-pagi camtu! yang peliknya siangnya ok.. rupa-rupanya sebab budak chinta ni sembelit....takleh berak.jadi angin dalam perot.bile masuk susu..bluwek la balik.siang dia ok sebab dia banyak main..so angin maybe kuar thru kentutss.. jadi malam badan terbaring je... tu yang angin bergelora jer..hahaha..

rupanya..betoi pun..sebab pagi tu sebelum g klinik..chinta merengek-rengek..nangisss.. sebab nak berak tak boleh.ayooo..jenuh aku bagi kata-kata semangat untuk bagi dia berakss... tak boleh.so doktor bagi la ubat tahan muntah dan ubat melancarkan beberaks dia..hohoho..macam-macam la ko ni dik!

doktor cakap selalu kesan lambat..esok baru dapat berak..chinta..sampai je umah wan dia.bagi makan ubat...dalam sejam lepas tu..tiba-tiba nangis sambil tengok baby tv....nak berak! jenuh la aku berpelukan ngan dia..cangkungkan dia bagi lancar..hahahhahaha...dah berjaya kuar seketul..baru dia lega..
ayoo..memang keras je rupanya..hahahahaha

dah lega tu..baru dia tido...tido dari kul 12.00 sampai kul 4 petang..memang terbaek la aku pun tido sama..ye laa..tak cukup tido..dengan sakit kepala..tambah plak hujan lebat gile..memang sedap tido..
petang tu..aku bagi dia makan koko kruch ngan milo.....
terus lancar beberaks kali kedua....hahahahhahaa

*chinta kalo makan benda berunsur coklat..memang cepat je membuang*

dan malam tu..lagi sekali..lepas dia makan roti bakar..dan aku bagi dia jus tembikai...

doctor pesan suwuh bagi dia makan betik ngan pisang..
tak sempat nak bagi..
bagi koko krunch..
terus berjaya!

hihi


kali ni cheta beberaks yer...hahhahahaha!

peace!

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers