"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Thursday 14 June 2012

cucuk

selasa lepas appointment cucuk chinta untuk 18mons. kiranya cucuk yang terakhir la untuk era baby-baby. eh baby lagi ke?..hahaha.. dah anak dara kot! pagi on the way nak anto aku gie opis, dah cakap baik-baik ngan dia "chinta..petang ni kita gie cucuk tau". reaksi?..tak kisah..hahha.takde perasaan aku cakap. ikutkan nak amik cuti je senang tak yah ulang-alik papanya nak amik aku kat opis.almaklum la, skang keta pun ada satu kan. so kena la papanya jadi pak supir yer.haha..

sampai-sampai je kat KK tu dah lebih kul 3. ikutkan appointment kul 3..tak kisah la.ko tercongok kul 3.00 tepat pun bukannya terus-terus giliran ko. datang awal..lagi awal ko berjoget lambak tunggu giliran. so lambat datang..tak lama sangat nak tunggu.eh betul ke camtu?..hahha..

lambat pun, sebab papanya amik aku lambat kat opis, pastu kena pegi cheras plak dia ada keje urgent nak kena amik. ok! fine! tak kisah lambat! tapi yang tak suka bile dia pecut bawak keta. aku sejak-sejak urat putus ni cepat je gayat keta laju-laju.mula la aku terjerit-jerit.."pa..slow skit".. "..eh..pa laju ni..".. "pa.. pa.. takpa biar lambat...tak kisah.."eh eh paa.."..banyak aku pa.. pa pa.. kang ada yang kena panggg kang.. haha.. 

sampai KK aku register dulu, papanya nak masuk opis jap hantar keje..ok fine! tak kisah.. masuk amik nombor dan terus klip no giliran tu pada buku check-up anak. lepas tu...10 min..aku dengar nurse panggil.. "Qaseh Chinta Aleesya"...aik..kenapa plak??..pegi balik kat registration kaunter.. terus nurse tu sound tepek "no giliran yang besar..awak pegang..yang kecik klip kat sini....dah selalu datang pun tak reti-reti lagi ke?".. wtf!..ok memang cakap dalam hati je..hahaha..aku pun malas nak bertekak..amik dan tukar..aku rasa takde beza pun no giliran kecik ke besar ke... janji ko nampak no aku ok la kan...bertekak lebih-lebih kang depa ni memang akan lebih kerek. nak kata bongoks kang marah plak. bukannye kita ni hari-hari datang KK.. takat datang few months sekali..mana nak ingat benda-benda remeh temeh camtu. langsung takde budi bahasa...haishh.... 

then tunggu kejap..kejap dan kejap.. tengok cam tak ramai orang.. good! pastu lagi sekali nama "Qaseh Chinta Aleesya"..ok..aku pun dukung anak dengan penuh bergaya pegi tempat timbang..haha #budgetdiva
 hahaha.. masa timbang dapat nurse yang superb baik! good..bukannye semua perangai nauzubilahhiminal syaitonnnnn ni...huish..cemuih laa ngadap owang camtu...

selesai timbang..tunggu lagi..tak la berjangguit sangat nak tunggu.. lepas tu papanya sampai! aku cakap dah siap timbang dah pun.tunggu je no giliran untuk dengar bebelan nurse yang tak paham-paham bahasa tu... haha.. rupa-rupanya papanya sempat melantak burger dulu dalam keta. patut la lambat! cittt!

pastu..kejap-kejap aku tanya papa dia.."chinta berak ke?, cam ada bau je ni"..ok check pampers..clear! pastu selang bape minit aku tanya lagi...chinta berak ke?..tak...clear!papanya cakap..kalo berak mana ada bawak beg diapers..aku cakap "ala..kedai kan banyak!!".. ok..lepas tu aku pegi toilet jap nak basuh pacifier budak ni..dan selepas tu.... aku tengok bercahaya senyum lebar je papanya... "chinta berak!"..
hahahha... mom's instict ni..memang kuat laaaa...dan yang superb bagus tu..memang kami datang berlenggang je kali ni pegi KK. beg diapers tak bawak! danggg! hahahaa... aku cakap ngan papanya, pegi la kedai tepi-tepi ni bantai je pampers apa je yang jumpa..haha..settle masalah!apa susah!

sampai giliran..biasa la soklan-soklan feveret..anak minum susu apa?..anak minum susu bape oz?..anak ni dah masuk garis kuning ni..maknanya tak cukup nutrisi.. susu minum dah jenis mahal..aku nak je cakap wtf!.hahaha..malas nak bertekak..aku cakap berat anak drop sebab anak kena rota virus...warded..so masa tu berat drop..but now..she's gaining weight..aku cakap..aku memang dah consult dietation..and ada appoinment ngan paed serdang..2nd appointment bulan 7 nanti...pastu bising-bising cakap..anak makan nasi bape kali?.aduyaii.. malas aku nak bising..diam je..padahal masa consult ngan paed..senang je jawapan doktor " how to expect she's gain  much coz both of u pun small size..at least she's gaining weight n healthy!..ok..doktor memahami..tapi nurse-nurse kat KK iteww tidak...genetik pun main peranan...dan the easiest way to measure berat anak ok atau tidak..bile berat masa lahir di darab 3.. so..kalo lebih dari berat tu bile dah usia setahun should be okay..!dan alhamdulilah..chinta tak de demam since kuar hospital bulan januari tu..sehingga hari ni..alhamdulilah sihat!

cucuk time..last cucuk...ingatkan dah tak yah la datang KK lagi lepas tu..ada lagi sekali..nak pantau berat anak lagi..haish..memang suka tol la depa ni nak tengok muka kami..haha.. masuk bilik cucuk...dapat nurse baik..alhamdulilah! nurse tu pun cakap yang anak dia pun ada masalah berat..aku cakap laa..aku ada consult doktor..dia tanya..doktor cakap apa..so aku cheta laa..dia yang nurse pun anaknya berat kurang..tapi meninggi...dia sendrik pun tak g consult doktor..hahahhahaa....

cucuk 18months kat peha..ok..aku plak dah standby posisi chinta nak cucuk kat lengan tu..hahah.ok silap! cucuk setaun je kat tangan..yang lain-lain semua peha..baca bismilah! cucuk..mula-mula budak tu okay je..kewl laa..pastu memang tak kewl langsung..nangisssss.....hahaha...aku ingatkan dah cucuk last ni dia tak nangis....ok silap! maybe baru dia rasa sakit kot..nangis..merengek-rengek sampai masuk keta... pastu tertido penat nangis..balik umah sambung kesedihan nangis lagi..hihi..aku cakap "kak yong, mana ada sakit la..sikit je cucuk tu"..dan reaksi?..terus meraung..hahahaha...mama yang kejam..hahaha.. takmo ajar dia manja sangat..so masuk buai tido..tu pun balik umah wan dia dulu sebab papanya ada kena amik member kat jalan duta...ok transit Kg Lindungan dulu..masuk buai pun dia tido-tido ayam pun..aku berhenti enjut buai dia pun nangess balik..ayo...bunyi nanges pun aku dah tau..drama lebih budak ni..takpe takpe.. layankan..hehehee...

bangun tido pun..nanges lagi... aku bukak bby tv...layan dia tengok tv..merengek-rengek..aku usik-usik dia..takde mood..hahahaha..usik lagi..hahaha..memang suka tengok dia marah-marah..lalalalala.. pastu nak check peha tempat cucuk..tak bagi..nanges lagi..agaknya teringat la tu.. aku cakap "ala chinta ni drama lebih laaaa.....dah abis cucuk pun"..hahahahaa...#sentap anak dapat mama camni#

ada la setengah jam camtu..ajak main kat luar takmo.protes..tapi dalam protes tu suap nasi goreng abis gak la sesenduk..hahaha..nak memerap je ngan aku.ok tak kisah.mama okay je..lepas tu..balik je hasry..hah..melompat sibuk tunggu kat pintu.....dan lepas tu boleh agak la dia camna..berlari sana sini..gelak-gelak...main... tu sebab aku cakap drama je lebih budak ni..hahahha..
dah nak balik malam tu baru sibuk nak main beskal la kat luar..ok.takpe kasi can..
sibuk la korek mainan dalam beg..ok takpe kasi can..
dah nak balik baru la nak mandi..ok takpe kasi can..
mama kan kewl!..hahahhahaa

demam?..alhamdulilah lepas cucuk chinta tak demam.. 

balik umah je..berak lagi skali..hah camne nak gemok camni!..
huhu..sama la spesies ngan papanya..

hahaha...lepas tu membongkang sampai pagi!


itu la cerita chinta cucuk last untuk 18months pada 13 jun 2012..

cepatnya anak mama besar..haishh!



*malam semalam dapat gak aku curi-curi tengok peha dia yang kena cucuk..ada la merah sikit..sebab tak cukup gebus kot..hihihi...*

meh layan pic chinta masa kat KK hari selasa lepas..

muka ngantuk tunggu giliran..

ok..baca arahan..kena amik berat..baik!

kita sukat berat dulu..kasi adjust dulu alas ni....#gigih#

lepas tu amik tali tape ni sukat pinggang plak..ramping tak..eh eh...haha


elok je dia sibuk-sibuk main tali tape tu..sampai giliran...
tak nak lepas..bawak masuk bilik.seb baik tak kena marah dengan nurse..
hahhahaha


dan paling tak tahan..yang buat mama rindu kat budak kenit ni..kat pic last ni..


haishh...geram geramm..



v

v


v


v



v


v




ni muka mintak cium ni.... *ayooo dah terlinduuu budak kenit ni*
 


No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers