"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Monday 18 June 2012

Beijing - Day 4 (pagi)

Day 4 - (6 Jun 2012)..

Bile pegi bercuti ni rasa cepat je masa berlalu... kejap je dah masuk cerita hari keempat percutian kami nie. cuma aku perasan yang ada satu tempat iaitu Silk Store. 


kat sini yang aku tak pasti hari keberapa kami pegi tempat ni.memory lost kejap!..hihi.. just nak share kat apa ada kat sini..erm..dah namanya pun silk..of course la produk silk kat sana.cuma yang aku perhatikan..silk kat sini dah cam rupa satin je..so kalo korang pakai sah-sah owang ingat korang just pakai satin biasa yang padahal harga boleh tahan gak laa.. kat sini opah belikan chinta & qaireen sowang sehelai cheongsam silk.aku of course la pilih kaler pink, and qaireen kaler biru... planning nak pakai raya nanti kot!..hehehe..mesti cute je kan! *hover mama*

ada gak jual kain silk..tapi aku malas nak beli..leceh laa nak cuci silk ni bukan boleh ko humban dalam mesin basuh jer..bangsa pemalas cam aku ni..baik toksah beli...rosak kain tu ko sendiri yang tensen nanti..hahaha..  tapi aku tengok corak-corak kain pun biasa-biasa je..cam corak english cotton..aku pun takde la membelek sangat.

tapi yang utama kat sini.depa jual cadar silk...memang mulus dan halus okayyy! rasa kalo baring susah nak bangun pagi..sejuk jer!..cuma bile pikir balik kan..silk ni kan asal dari ulat... rasa cam terbayang-bayang plak ulat kalo baring atas cadar silk tu.hahah..ke imaginasi aku yang terlampau ni! seyes cantek wei.. kalo korang banyak duit leh beli...aku dok pikir...nak beli pakai ke??..so baik tah yah membazir..

ok cheta diteruskan. pagi tu dah siap breakfast kat hotel.maka kami kan punctual..tunggu la kat depan hotel sambil riang riang amik gambar... 


Destination: Summer Palace
*tak perlu set gps yer!!* hahaha

Kat sini view memang terbaek!!.. aku rasa cam tengah shooting gambar cheta emperor-emperor zaman dolu-dolu plak. kalo buat photo shot perantin memang kelasss you! korang nak tau details leh baca kat sini.. aku malas nak type cheta asal usul sejarah sejirit bagai! The summer palace

 so kat sini aktiviti kat sini lebih kepada aktiviti:
 a) bergambar
 b) bersantai
 c) bernikmati keindahan
 d) semua di atas!

jawapannya of course la D - semua di atas. memang rasa every angle ko nak amik pic. dengan tasik yang luas.. boleh naik bot.masa ni dah plan nak amik pic family kami bertiga..pastu chinta tido baik punyer!!! haishh la budak ni... T__T

so, tak yah cheta banyak..meh aku longgokkan lagi gambar-gambar kat sana!!

selamat mencuci mata..

bangunan



bunga lavendar...ai loike !!


jambatan ke summer palace


gaya riang riang bapak orang

pintu masuk

kepoh je!

poyoness!

suci je muka ai..hahaa..

tengok..tido lagi budak ni!

apa motif?

dan lagi??apa motif?

cucu opah

dengar?

bot naga okay!

berebut nak tolak!

dan pemenangnya!

beg macam benggali jual roti je!

tarik ekor monyet!









jumpa atok jalan sowang-sowang..

amik pic atok plak

dan lagi..atok pantang bergambar!

dan lagi... T__T

baru dapat take over kamera..hahaha







akhirnya bangun pun...

pic family kami!


qaireen..

atok beli apa tu!

amik pic untuk buat key chain!


muka boring tunggu..hahahhaa
opah & naga













fuh..rasa banyak lagi pic..upload apa yang mampu je la yer..hehehe...


tapi antara semua..
saya paling suka pic ni..


v

v


v


v


v


v


v

v



v


suka latar hijau tu....



even pic ni nampak cam amik gambar kat upm je..hahahhahahaa





No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers