"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Thursday 14 June 2012

audit sirim

walawey..audit lagi. tak abis-abis audit.apa nak buat kan.kalo namanya keje "saya yang menurut perintah ni" layan kan jer. kalo tengok at the positive side..bagus juga bile audit ni..fail-fail akan sentiasa kemas dan updated.. plus, pengurusan akan lebih berkualiti..dah namanya pun sistem pengurusan kualiti kan. harus la mantoppp!

biasa aku tengok bile tau je jadual audit.mula la ramai tak senang duduk.nak update fail tu la..ini la. aku sendiri kali ni cam rilex je.haha..maybe aku awal-awal dah siap sedia.kenapa siap awal?.harus la sebab aku bercuti lama last week.so sebelum bercuti tu aku dah siap awal-awal preparation nak audit. tu la..masa tu tak tau lagi exact date untuk opis aku diaudit.. lagipun masa tu plan awal sebab aku risau tarikh aku bercuti clash ngan tarikh audit.tak best la kan.dah sah-sah selalunya time audit ni cuti dibekukan. tambah-tambah pegawai harus ada kat opis.

jadi takmo menyusahkan orang, better kite plan awal. planning is always the key to success.ewah.bukan aku cakap..tu aku cedok penceramah masa kursus pengurusan organisasi.if we fail to plan...actually we plan to fail..setuju sangat-sangat..eh..hover #budgetbest# 

biasa time audit harus la opis kemas..aku sendiri pun one day before audit..meja kat bilik aku dah tersusun je..hahaha..kalo tak berserabut macam-macam fail..kertas itu ini..

pagi-pagi gigih dah staf siapkan air kat meeting room.standby laptop..siap sedia masing-masing pakai staf card okay..aku sendrik pun baru sibuk nak pikir kat mana aku letak staf card aku..hahahaha...apa nak buat, dulu staf card diperlukan nak swap pintu masuk opis atau kat parking..skang ni since ada pak supir encem.. dan pintu plak automatic door yang tak perlukan kata-kata laluan..haha..harus la card tu cantik je duduk dalam handbag! seb baik ada dalam handbag..sungguh berdedikasi..

pastu, tunggu punya tunggu..punya tunggu...punya tunggu..bulan tak timbul-timbul..eh..silap..auditor tak timbul-timbul..ok makan nasi goreng dulu.perot dah biasa ajar makan pagi-pagi ni mula la berkeroncong lagu david arumugan kalo tak diisi.. dah selesai makan sambil bergumbira.. ye laa audit la katakan.. harus la semangat keje tu takde.yang pasti sibuk tunggu auditor..dan siap sedia ngan jawapan-jawapan nak kena jawab ngan auditor..harus la mind dan body dah di switch ke fuction standby dari function mengadap pc menyiapkan keje-keje..hahaha.
*lempang diri sendiri laju-laju*

pastu...elok je datang staf...setiausaha ketua pentadbiran dengan senyuman menawan.. 

"audit tangguh.. sebab auditor tak boleh datang..hahahah"..

tangguh??..

 "audit hari jumaat..tapi jumaat ramai takde..ada yang cuti"..

haha..lawak plak kan..auditor plak yang ada hal.....

bile encik aboy cupin call tanya.."audit macam mana?.. 

aku jawab...
"auditor tak leh datang..dia sakit perot kot..semalam makan julap..auditor berak-berak"..
hahahhaa..

harus la encik aboy malas nak layan aku merepek..hahaha


ok..tunggu je hari jumaat ni camne..
dah la suntuk waktu hari jumaat tu.
takpe la..doa yang terbaik k..

all the best warga JINM!

cayokkkkk!


No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers