"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Thursday 19 January 2012

Naik Kereta Dalam Sunway Pyramid

Semalam aku mc. ceri-the berry. Dari tengah malam menderita, menjadi peneman setia Encik Tan. So, pagi tu off course la destinasi bukan ke opis, tapi ke Pusat Rawatan Mesra. Lama tak jumpa Dr. Rahaya kan, so memang ngada-ngada la perot ni saja la nak mc awal-awal taun ni. Nasib baik bukan Dr. Fahmi, kalo tak confirm la aku dapat kelas bebelan percuma tentang pemakanan dari dia. Cam biasa la ayat Dr. Rahaya, " Kamu tak pregnant kan?.." .. " tak doktor....
*dalam hati kalo preggy of course la saya datang check-up dengan doc*.. hihi.. 

Since dah pakai satu keta je sekarang ni, kena la transit la encik aboy dan chinta dulu. So, kena la owang sakit pegi klinik sendrik.Berpusing-pusing la semalam dari Taman Tasik Puchong --> Kg. Lindungan -->Pusat Rawatan Mesra, Serdang --->balik ke Taman Tasik Puchong. After jumpa doc, ingat nak balik amik chinta, then pikir-pikir kang pusing-pusing balik. so cancel, terus aku je balik umah. Makan, rehat ada la kejap jee.. Sebab pikir since dua-dua wajah kesayangan hamba tu tak ada kat umah.. baru la dapat mengemas rumah dengan hati yang girang.. 
*lari-lari capai mop baru beli*

Dah siap basuh baju, lipat baju, vakuum satu rumah, simpan baju dalam almari.. tengok jam dah pukul 4.15. mandi-mandi, siap-siap, owang sakit nak kena amik encik aboy ngan chinta plak. nama je dapat mc, since ada anak ni takde istilah nak berehat kalo dapat mc. 
T______T

So, sampai je depan umah mak mertua aku.. tengok moto encik aboy dah ada.. nampak chinta tengah makan roti boom.sekali budak kenit ni nampak je mak dia ni sampai.. terus meninggalkan roti dan angkat tangan dua-dua suwuh aku dukung. macamkan la 10 taun tak jumpa. peluk-peluk aku siap lambai kat semua orang. *panas kesan bontot aku kat seat keta pun tak surut lagi kot*

Then, bagi peluang dia main kat luar dulu.Main basikal. Jalan sana-sini mesra alam jumpa peminat. Bagi naik moto round satu taman sampai 7 eleven. Beli roti, majalah Pa&MA.. tengok-tengok jam. jom balik sebelum jalan jem.

Sampai tol bandar sunway nak masuk LDP, tengok jalan dah jem. So, leh plak decide last minit jom jom pegi Pyramid. Nak pegi maxis. OK, Jom. Owang sakit ikut je la. Lagipun terus makan sekali since tekak encik aboy takmo makan nasi. Aku dah tau alasan je tuuuu.. tu la bile owang tekak western kawen ngan tekak owang melayu. Jadi camni la. Kena la tekak owang melayu ni mengalah.

Sampai pyramid, teragak plak nak test bagi chinta naik keta tolak-tolak tu. Since dah pandai berjalan ni, memang jarang bawak stroller dah. Mula-mula ingat cam dia tak suka. Test dulu.

muka nak ketat




gaya nak hover.. tangan sebelah kat stereng, sebelah letak atas pintu keta.. T____T


Then sampai maxis, tak ramai orang. Nasib baik. Kalo tak selalunya cam berjoget lambat la manusia kat maxis ni. So, bagitau ada masalah ngan billing. Tunggu giliran. Ko ingat chinta nak bersopan - santun je ke duduk dalam kereta. Jangan harapppp...

tarik tangan papa ajak kuar dari maxis

last-last jalan sendrik bawa diri..



pastu patah balik sebab  tengok ramai je yang pandang dia. anak aii kan pemalu cam mama dia..auwww

cuba cari mana chinta??.. sebelum jatuh tergolek atas simen maxis yang licinnn itu

Masa ni nombor giliran dah ting tong kat skrin. Tapi satu makhluk pun takde kat kaunter. aku dah panas dah masa ni. Anak plak dah tergolek, melalakkkkk buat vokal bukan sekadar rupa kat situ. Pujuk-pujuk jap suwuh encik aboy tanyakan. Terus pegi kaunter lain. Ada hikmahnye, staf yang layan tu walau muka ketat tak senyum tapi memberikan servis yang sempurnaaaa... dapat la waive RM 130 ++ kat bil tu - untuk benda yang kita tak guna tapi appear kat bil. Nyampah tau, duit tu leh buat bayar astrok super pack kat umah tu. So, terus aku suwuh encik aboy upgrade kan dia punya line skali yang ada tenet.. Takut jadi lagi.  Legaaaa.. sebab staf tu cakap ni first time jadi, dan aku kan pengguna maxis dan pembayar tegar. Aku memang tak subscibe tenet kat enpon sebab dah ada berukband + wifi. so, sebabkan tab encik aboy ni kalo takde line tenet tak leh anta mms -* handset mahal memang mengadaaaaaaa*. upgrade untuk line dia ajer..  aku, cam biasa low profile laa, tak yah la upgrade line aku ada tenet. sebab kat opis ada tenet, ada wifi..so memang pakai wifi memanjang je henpon aku tu.....kalo nak main fb..sila pakai tab je. ipad pun dah jarang-jarang guna.laptop baru beli pun cantik dok dalam kotak. * encik aboy siap cakap: beriyer je nak beli laptop apple.. pastu dok terperam.....huhuhu.. bizi okayyy.. cam luahan perasaan emo plak ni..hahahaa...

Dah lega sebab isu bil dah settle, jom jom isi peyot. Cam biasa la, kat pyramid tu memang mostly fast food. Jom pizza, lama tak makan pizza. Dah la kena menolak keta chinta, so sah-sah la ko tak leh tolak tu naik eskalator , lain la stroller. so, gigih la naik lif. sampaikan nak pegi watson's pun tak jadi malas nak turun naik lif lagi.  Lupa, cam biasa kalo lalu depan maxis harus la aku menyinggah beli buah. Ni pun nak umpan budak kecik tu dok diam. Chinta dan makanan kan kawan baik..hehehhehehee...

main cak-cak plak dia..masuk dalam keta cepatttttt....

makan buah dulu yerrr....sila abaikan rambut yang serabai tu.... T____T

anak-beranak makan sambil berpandangan..poyooo ok...


Lepas tu..tak reti-reti lagi kerrrr.....sila balik umah yer. Buat apa lama-lama kat pyramid.
Dah la siang tu aku dah siap beli murtabak..ingat nak makan. Last-last sila masuk peti ais ye encik murtabak..


*kena tapau la murtabak bawak g opis*

T____________T


lupaaa... lepas tu..chinta takmo dok diam-diam dalam car seat..nak dok atas riba papa dia yang tengah drive..melalak-lalakkk nak main stering keta..gara-gara dah sonok main keta kat pyramid...
T______T

*tensi aku*



No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers