"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Monday 21 January 2013

tilam latex murah

dari minggu lepas dok gigih la nak survey dan pikir pasal tilam baby.. memang pikir nak beli dua tilam pon kan... satu untuk chinta and satu untuk adiknya... tapi last-last semalam papanya ajak pegi baby cottage sebab ada dapat sms bgtau ada diskaun untuk members...tilam latex jenama halford! ok encik papa..mari kita tengok ok ke tak dengan harganya.. tilam latex tu kan! 

semalam ada job face painting kat bukit mahkota.. balik dari fp terus kami ke baby cottage.saja tak nak bawak diva kecik tu sekali..kang sibuk nak beli benda lain plak dia..padahal awal-awal aku dah cakap nak survey je tilam tu..kalo ok leh beli dua terus......hahahaha..dasar tamak haloba plak! 

ikutkan kat area umah aku ada je outlet baru baby cottage..tapi sebab nak terus amik chinta kat umah mak encik somi..jadi singgah la outlet yang tepi federal highway tu... mula-mula sampai takde orang.. pastu bile kami sibuk belek barang datang plak satu family ni....rasanya anak sulung dan cucu sulung kot..dengan atok, opahnya, bapaknya, emaknya...dan bby of kos..gerombolan masuk nak cari car seat! hehehe... pasrah je baby tu jadi model untuk carseat pilihan maknya tu.. tp yang tak best..sales assistant yang attend aku terpaksa lari-lari kejap layan depa..pastu layan kami..gara-gara sowang lagi sale assistant budak baru belajar... seb baik la mood aku ok.. dah la cerewet bangat mak baby tu..aku rasa semua car seat dia nak try.. sampai pening budak tu nak turunkan segala mak nenek car seat dari rak dia..hahaha.. biasa la lain customer lain ragamnya...

aku pun tujuan utama nak beli tilam latex ni..sebab ada promo..... diskaun 60%.. so bile pegi tu tengok tak la tebal mana..dalam 1 inci je laa... tau-tau la kan tilam latex..1 inci camtu pun tu diaaa..harga dekat RM229..ikut aku memang la dah lama berkenan ngan tilam latex..tp harganya buat tersedak jap... terus tanya sale assistant tu jap..which one better coconut fibre ke latex... kalo tengok coconut fibre tu camni la rupanya.. nampak best je kan! tapi aku ni bile beli barang banyak benda dok pikir selain harganya.. semalam masa tanya tilam coconut fibre ni pun dekat rm400 lebih... telan air liur jap la..hahahah.. tapi pernah nampak promo kat twin's baby leh dapat dalam rm200 lebih... tapi takat survey la..sebab tak jadi beli tilam ni keras compare to latex.. tp kalo nak murah boleh la beli tilam fibre biasa atau tilam foam..tapi yang tak best lama-lama jadi lembik....
 
   
tilam coconut fibre

 
tilam foam lebih kurang camni laa...yang biasa jual kat mall tu..

jadi bile tengok tilam latex ni..first soklan aku tanya kat sale assitant tu... tilam ni washable tak??.. hehehe.. yelah kan..tilam..tak kan la ko takat nak sembur febreeze je..dengan kapasiti bau air liur basi diva kecik tu.. pegh.. memang terbaik laa..hahaha.. budak tu kata boleh..cuma tak leh jemur direct sunlight! ok.. tu yang aku suka..boleh basuh... mula-mula cam takmo beli..nampak nipis..tapi bile memikirkan ianya 100% natural latex.. terus aku kata boleh laa... so next mission nak kena tempah/beli bedsheet yang sesuai laa... sekarang ni..aku balut je tilam ni dengan comforter kat umah tu..hehehee... aku tengok sedap je chinta tido.. ok satu barang dah selesai!!! kalo beli yang coconut fibre tu jenuh gak pikir camne kalo anak terkenc or ter.. lain kat tilam tu....yang penting beli ikut kemampuan..dan fikir keperluan.... syoh syoh p jauh-jauh nafsu! hahaha.. 

bile dah letak dalam playpen, tak la nampak nipis sangat..just nice la..lagipun bile aku balut dengan comforter jadi tebal dan okay plak...

 

Product Descriptions:-
  • 100% natural latex
  • Breathable
  • Non-Allergenic
  • Anti-Bacteria
  • Anti-Fungus
  • Anti Dust Mite protection
  • Helps prevent suffocation and minimize the risk of Sudden Infant Death Syndrome (SIDS)
  • Quality latex core from Thailand
  • Specially moulded pin-holes and millions of tiny air pockets allow fresh air to flow through, resulting in peaceful, cool and comfortable sleep
  • Size : 24" x 48" x 1"
tapi yang tak leh blah semalam..boleh plak aku tengah sibuk nak tengok tilam..papanya sibuk tengok benda lain..dan boleh plak dia beli benda yang takde dalam list..dibelinya stroller baru untuk chinta.. actually buggy.. alasan dia kecik dan ringan senang nak bawak dan sumbat dalam keta.. bile  tanya aku, ikut suka laa.. dia yang nak tolak anak kan..hahahha..  memang kalo ikut plan nak kena cari stroller lagi satu..sebab stroller yang ada ni untuk adik chinta guna plak kan... berjasa stroller halford tu.. dah sampai ke beijing pon.. naik flight dah dua tiga kali.. siap dah senget benget stroller tu..hahahhaa.. tapi masih kukuh, tahan lasak dan bergaya.. kwang kwang kwang!! aku suka stroller halford tu sebab leh adjust 3 positions - facing depan, facing kita dan leh buat duduk/baring.. plus leh letak carrier atas tu sebab ianya adalah travel system.. selain tayar dia tahan lasak dan ada absorber.... hehehe..yang penting ianya umbrella fold! senang bukak & senang tutup..

ok berbalik pada buggy baru chinta..ikut hati aku nak beli quinny buzz sebab kecil dan ringan.. harga biasa la.. second choice ingat nak amik mc larens atau jenama espirit!... tapi bile semalam tengok ada promo buggy ni jenama aldo.. terus ok je..harga memang murah sesangat laaaa! hehehee... jadi laa.. buat angkut anak kehulur ke hilir... 

http://www.babycottage-online.com/v1/components/com_virtuemart/shop_image/product/ALDO__Solo_Strol_4feb1d41a49ea.jpg 
seyes takde dalam list nak beli barang semalam.. nasib ko la buggy... ikut kami balik ek!

paling tak boleh blah.. bile encik somi try gendong stroller ni.. leh plak dia cakap.. lebih ringan dari bawak beg golf..katanyerr... hover okay..bile zaman la papa si chinta penah kendong beg golf ni.. hahaha.. nak buat perbandingan pun agak-agak laa..hahahhahaa... aku ok je..dia menteri kewangan..nak kuar duit.. dah dia nak beli..harus la aku setuju sebelum dia berubah pikiran nanti..hahahahhahaa...


so.. next misi!

*nak cari tilam untuk adik chinta plak..hahaha.. tak abis-abis isu ni..
*lagi satu sebenarnya rambang mata la dok tengok cadar/set bedding yang comel-comel..
*nak beli portable baby swing jenama baby bright
*kendong baru untuk adik chinta - ergobaby/mothercare


@_@

berpinar mata sat!!



*sonok sopping barang anak*

tapi hanya sonok kalo ada ongkosnya laaaa..hahahhahahaa....


No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers