"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Friday 18 January 2013

megi goreng!


aku tak tau kali ni nandong dah berkilo kot megi masuk perot! kah kah kah! kalo cheta kat orang mesti kata.."hoi tak elok la nandong dayang sinandong makan megi".. kah kah kah! apa nak buat! megi memang shedappppp! cepat dimasak sedap dimakan.... aku tak tau la, kali ni nandong memang suka plak makan kedai mamak. padahal dulu, aku ni bangsa sombong la..tak pandang mamak-mamak ni! siap kena perli lagi ngan encik somi..."aik..bukan dulu awak jenis tak makan kedai mamak ke???"...hahahahaha..

itu dulu.... skang lain! hahaha... dulu pasai aku tak reti nak order apa kat kedai mamak! bukan la ngengader tapi seyes! kalo pegi tau makan roti canai je..skang ni je la aku rasa dah advance sikit..dah pandai la tekak aku nak makan nasi putih taruk kari mamak..makan dengan papadom! hahahhaa...aku kan kampung sikit..  kah kah kah!

eh malalut! nak cheta pasal megi goreng.... hahaha.. aku kalo pegi kedai mamak, kalo bebetoi tengah lapar memang aku bantai makan nasi... tapi kalo suam-suam tahap laparnya aku akan order megi goreng dengan telur mata! peghhh..... kecur plak air liur aku! taruk plak sos cili kat telur kuning tu....kaco-kaco part yang cair tu....hahahahaha.... atau aku order indomee! tapi indomee ni bangsa megi yang takde sayur..jadi cam tak meriah plak nanti hidangan aku tu.....*hover*.... tapi kalo aku dah kenyang..tapi masih leh sumbat la skit-skit makanan..aku order la roti telur..kongsi dengan chinta!


 source: google...

*ni megi goreng + telur mata okay*


so semalam, lepas lik keje tu terus p makan kedai mamak! sebab tengok cuaca cam nak hujan... jadi nak makan kat kedai tomyam ada kerang tu..risau plak..yelah kedai tomyam kan selalu 'open air'..kang ujan celah mana ko nak lari... jadi kedai mamak..kalo ujan..kerusi meja dia kat dalam restoran tu berlambak!
semalam aku order megi goreng..jadi korang leh tau la kategori lapar aku suam-suam kuku la..kadang-kadang kena kaver line depan encik somi..kang aku kata kenyang kang dia sentap! takmo makan sowang-sowang...jadi aku kenyang camne pon mesti aku akan order gak bg takmo dia sentap! dia bukan je jenis bangsa leh makan sowang-sowang..*pastu kalo aku makin gebu..jangan nak salahkan aku yerrr*

jadi..aku pun share la dengan chinta megi goreng.... hahahaha... berkhasiat sungguh makanan mama dan anak ni! lepas tu aku teragak nak order kan hotdog+roti untuk chinta kat stall burger tu... yang aku nak story bukan la pasal servis..tapi terkujat jap dengan harga hotdog tu.... takat roti kosong dengan hotdog..takde sayur, takde sos, takde mayo, takde timun,takde tomato dan pekejadah lagi... dia leh charge rm 2.80...  tersedak jap aku! hamboii! kalo beli burger aku tak tau la bape plak harganya! ker memang standard harga cenggitu?????  hoi mahal giler!...yang lagi ke

so malam ni..tak tau la nak makan apa! takde idea laaa.. nak masak memang encik somi kata tak yah.. suwuh makan siap-siap baru lik umah... hahaha..bahagia sungguh aih! takpe weekend kita masak.. tu je la cheta megi goreng.......



No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers