"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Thursday 10 January 2013

Mr. Steak House

hari-hari balik keje pon dah lambat..jadi bile dah lambat, masing-masing perot dah lapar! jadi memang selalu kami akan makan siap-siap baru lik umah..so dah biasa dinner awal.. kul 6.30 okay ko dah dinner! hahaha.. bile dah biasa..kalo tak makan time tu mula la mengelejat je rasa tak tentu arah!.. kadang-kadang jemu gak makan kat luar..bile aku kata aku nak masak..mesti encik somi kata..tak payah laaa! kang balik nak tunggu awak masak lagi.. lambat la nak makan! aku rasa kalo makan kat kedai pon sama je kan... kena tgu gak orang tu masak! hahaha..

tak kisah laa..cuma jadi tensi..ko kena pikir jawapan tiap-tiap hari. dengan soklan "kita nak makan kat mana ni?"..or "kita nak makan apa hari ni"..hhahaha.. ponat tau! aku rasa lepas ni aku patut jadi follower rancangan Jalan-jalan cari makan laa..senang sikit aku nak ajak pegi mana..kalo masak sendiri..ko sap sap soi.. campak-campak makan je la apa yang ada..hahahah.. kalo telur goreng..telur goreng je la ko makan.. hahah.. tu pasal kalo weekend aku gigih masak! sebab ko dah jemu tak tau nak makan apa.. jemu okay! poyoooo! hahahaa.. yelah..aritu aku masak ayam goreng kunyit, telur masin, dengan sup cendawan pun laju je encik somi makan! air tangan isteri kan..hahahahahhaah hak tuih!.. hahaha..*sambil libas rambut*

dah dua tiga aku cakap nak makan western..dan kedai tu kat area Sri Kembangan je pon..tapi tau la azab nak ke Sri Kembangan dia punya jem! fuh.. tu kalo dari highway la..even kalo masuk dari 16 Sierra pon sama.. nak kena ikut short cut jangan tempuh pekan cina dan lalu kat Grand Union tu.. kat situ kira ok la skit kalo nak pegi ke Sri Kembangan! nama pun Kembangan kan..so berkembang-kembang la penduduknya.. hahahha..

so petang semalam dapat gak la pegi..tak penah pegi pon..tau-tau camtu je..sbb rasanya penah baca dari satu blog pasal kedai tu.. yang tau kedai tu area belakang Giant Sri Kembangan.. dolu-dolu selalu lepak sana.. tapi tak penah plak nampak kedai ni..kedai baru rasanya...

Kedai ni Mr. Steak House. Decoration kedai cantek..ala..biasa la kalo kedai western tu apa yang ko nak expect?..takkan la dia nak deco-deco ala kedai makan jual kuih lepat plak kan..harus la deco-deco westen kekoboian tu.. yang banyak elemen kayu-kayu... lampu pun malap-malap! hehe.. but cantik laa.. aku datang nak makan.yang penting makanan tu sedap dan kedai bersih..hehehhe..

menu

duduk-duduk je terus belek menu nak makan apa..hehehe... aku cam biasa la suka makan getty-getty ni.. heheh..so semalam aku order rona roni macaroni.....banyak pilihan..chicken, lamb, steak.. stew, sandwich, udang galah grill pun ada... harga?.. reasonable! burger dia pun cam murah gak harganya..hehehe...


pilihan encik somi... chicken grill
 
 rona roni macaroni...

sementara nak tunggu makanan..kita amik pic budak ni dulu.. sibuk je dengan tab la.. ipad laa.. agaknya tak keruan hidup dia kalo sehari tak dapat benda-benda ni semua....grrrr...!!

 buat-buat bz..takmo orang amik pic dia..

 time ni pandai plak dia laga-laga pipi ngan kita..rapat-rapat kepala nak amik pic..
*owh..abaikan idung ai yang lain kaler..semalam selsema teruk...hahahhaa*

pilihan chinta... 
mama: chinta nak makan apa??
chinta: hotdog.... 

@_@

aku masa umur baya dia tak reti kot hotdog tu apa..bile dah tadika/skola rendah dok pikir hotdog tu boleh makan ke?..sebab aku wat direct translation ianya ialah 'anjing panas'...
hahahhahahahaha.... vanggang sungguh aku masa tu!!!


so...kalo ada yang nak try..pegi la kedai ni.. bagi aku boleh tahan laa..harga pun biasa-biasa je... kalo korang banyak songeh..buat sendiri...hahahahahhahahaahaha....



*dah pegi wat keje...ngadap blog je*

eh..ni cakap kat diri sendiri ke??.

*lariiiiiiii*

1 comment:

  1. eeja dah jumpe kt ne steak house ni..tu pun sbb pusing2 pas gi kedai bakeri bagusss..haha

    ReplyDelete

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers