"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Thursday 10 January 2013

oh my strech mark!

dulu masa preggykan chinta tahap konfiden level sangat tinggi yakin takde stretch marks! jadi memang buat tak tau la dengan keadaan perot yang memboyot. alih-alih bila dah masuk 3rd trimester.. dok belek-belek perot depan cermin....ohhhhh emmmmm geeeeeee! *dengan gaya poyo*.. no..no....noo.... ada stretch marks la plekkk! huh..tensi melihat ke'buruk'an itew! komengaaaa! hahahaha...

baru la terhegeh-hegeh dok pikir camne nak ilangkan stretch marks itu.. seyes tensi wooo! walaupun kat perot tapi kesan jangka panjangnya nanti sendiri yang makin tension! jadi mula gigih pegi cari lotion nak ilangkan stretch marks ni... biasa dengar guna bio-oil kan.. so beli la bio-oil..gigih la dok sapu.. tapi itu semua sudah terlambat! sampai dah bersalin pon masih ada stretch marks tu.. sangat tensi melihat perot sendiri... bukan takat bio-oil..lotion pureen untuk ilang stretch marks pun aku bantai pakai..lepas tu ada minyak aromateraphy kejadah la beli kat cosway pun try..hahaha...

 
lotion pureen stretch mark...
wangi lotion ni.. aii likee!!!


 
 yang ni namanya rose hip oil..
beli kat cosway..wangi gak...




ni bio-oil...pilihan utama..

tapi berlori-lori krim ko beli pun..kalo dah bangsa pemalas cam aku ni... takde nya nak ilang sepenuhnya stretch marks tu.. tak konsisten menyapunya..bile rajin baru sapu..dah abis malas beli..bile teringat baru beli lagi...

cuma kali ni....aku telah berazam... awal-awal preggy lagi nak simpan niat "sahaja aku preggy kali ni..aku akan sapu bio-oil dari nandong sampai abis bersalin..dan pastikan ilang stretch marks ni".. dan kerana niat dan keazaman yang kental..aku pun pau la encik somi dekat rm 80... semata-mata nak beli bio-oil.. mesti terkejut nape la mahal bebenor.. dah tu.. ko tengok la sendiri size mana yang aku amik..hahahahah



hambek kau..ni stok sampai dalam pantang ni..

hari-hari gigih la sapu 2 kali sehari..pagi dan malam.. aku rasa dah semangat abis aku sapu.. tapi dok banyak tu gak..sampai encik somi pun perli..sebab tengok cam tak surut-surut.. okay..nanti akak buat mandi yer kalo nak cepat surut..hahahahaha....

jadi..doa-doa la moga kali ni takde stretch marks... dah bersyukur banyak kali ni preggy tak naik jerawat kat muka dan jerawat badan.. tu time chinta dulu mengalaminya... sampai tension sendiri..hahahahhaa...

ok stretch marks..pliz be nice to me! takmo..takmo..takmo dok lama-lama kat peyot ni okay!.. hehe


*kalo yang tak tau rupa stretch marks tu camne..sila gugel..tak sanggup daku nak tepek kat sini...horror!! *





2 comments:

  1. hmm aku dh berbotol2 pkai bio oil xilg2 pon..huhu..nk try VCO..depa kate cpt ilg bkesan dr bio oil..jom try..hehe

    ReplyDelete
  2. ooo..yeker...aku ada gak gugel2 pasal VCO tu.. sebotol dalam rm 40 kan rasanya.. cam nak try gak... ingat nak beli dekat-dekat bersalin nanti...seyes tensi ooo tengok perot depan cermin..hahahhaaa...

    ReplyDelete

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers