"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Tuesday 15 January 2013

tafsir mimpi

aisey..tajuk ngalahkan ahli nujum negara plak! adoii! saja poyo petang-petang ni.. korang mesti penah alami mimpi kan...aku ni jarang-jarang mimpi..sebab aku selalu lupa apa yang aku mimpikan..hahaha.. tau-tau je aku cam tersedar, tengok jam dah kul 5.30pg..aisey..tinggal  bape minit je la dapat tido 
sebelum bangun nak pegi keje! hahahhaa..



aku penah terbaca..orang kata mimpi ni mainan tido..gangguan syaitan.. macam-macam laa.. yang penah aku baca plak... kalo kita bermimpi sebelum jam 3 pagi tu kiranya mimpi tu benar.. tapi kalo korang mimpi selepas waktu tu especially lepas azan subuh..yang tu memang pasti laa gangguan syaitonnnn... aku tak tau la kesahihan nya sebab aku ni kurang ilmu bab-bab ni..minta la rujuk pada yang lebih arif..

tu la.. smlm aku ada mimpi something... sampai aku teringat la pagi tu.. mimpi yang menarik.. dan buat aku termenung sat memikirkan nya..hahha.. poyo tak! dengan mimpi pun nak taksub! hahaha.. mesti curious nak tau apa la mimpi aku tu kan...

actually takde la menarik sangat pon... mungkin kalo orang lain mimpi jadi jutawan ke..jalan-jalan satu dunia ke..atau mimpi jumpa artis yang dia suka ke.. tu best la bagi dia.. tapi aku mimpi.. aku masuk dalam sebuah masjid yang cantik giler! hehehhe.. apa yang aku ingat, aku amik wuduk..lepas tu aku nak la solat dalam masjid tu... tapi masya-Allah, perjalanan untuk ke masjid tu susah sangat! kena mendaki bukit... yang curamnya hampir 90darjah.. dalam keadaan aku tengah preggy..aku usaha jugak  untuk panjat!.. actually kalo ikut mimpi aku tu.. ada jalan lain ke masjid tu... jalan yang mudah laa..straight je sampai ke masjid..tapi yang peliknya nak ikut jalan mudah tu kena bayar..jalan mudah tu jauh..hahahhaa..jadi aku pun nak cepat..aku gigih la panjat gak jalan nak ke masjid tu..siap panjat-panjat...

hehehe..nerbes nak tau sambungan??... hahaha... aku kan poyo..ok lepas tu aku ingat ada orang yang tolong tarik aku dari atas.. sebab ada part bukit tu memang curam gila..aku tak ingat sape yang tarik aku..dan akhirnya harus la berjaya panjat kan..kata mimpi aku! hahaha...so harus la aku jadi heroin dalam mimpi sendiri....*kembang idung*

lepas tu..aku masuk dalam masjid tu..seyes cantik..memang aku terbayang lagi masjid tu bertingkat... dalam bentuk bulat.......sampai terdetik kat hati aku..kena amik gambar ni.. *owh ni pengaruh fb terbawa-bawa ke mimpi*..hahhaa.. tapi aku tak smpat amik sebab aku nak solat dulu.. pegh..beriman sungguh pilihan aku ni.. hahhaah.. jadi aku pun masuk dalam masjid nak cari port yang sesuai untuk aku tunaikan solat..aku tengok ramaiiiiiiiiii gila orang dan macam-macam ragam orang dalam tu... ada pompuan yang tergedik-gedik nak cuba tarik perhatian lelaki *almaklum la nak cari jodoh dalam mesjid kennnn*... ada yang buat-buat sibuk dalam tu... ada yang bejalan ke hulu ke hilir... ada yang duduk berhimpun.... aku masa tu masih nak cari ruang yang sesuai untuk aku solat..akhirnya aku pilih satu sudut paling tepi dekat dengan palang yang boleh nampak tingkat bawah... *masjid ni bertingkat dalam bentuk bulatan*... ada lagi tingkat atas, tapi aku mengalah dan cukuplah sekadar ruang yang sedikit tu...chewahhhhh!!!

jadi aku pun bentang la sejadah... masa aku mula nak angkat tangan dan takbir.. ada seseorang yang betulkan arah kiblat aku dengan serongkan sedikit sejadah tu... masa tu baru aku tersedar, yang kiblat aku sowang je la yang betul..orang lain cam tak tentu arah..peghh!... islamik tak mimpi aku tu! hahahaa..
tapi lepas tu terjaga sebab chinta nak susu..nak susu...! hahahahhahaha...

dan kesan dari mimpi tu..aku bangun nak buat susu kononnya.. aku tak leh berjalan...sebab badan aku cam sakit-sakit seolah-olah lepas panjat bukit tu..seyes, aku kejutkan somi je tolong buat..tapi aku bangun nak pegi toilet.. aku terpaksa jalan pelan-pelan dan berpaut pada dinding sampai la ke toilet.... huhuhu... owang kata bile mimpi ni roh kita yang berjalan... maknanya betoi ke roh aku berjalan p masjid tu?????...

so hari ni aku teringat dan terus gugel! hahhaha..aku kan poyo..time orang lain sibuk post pasal #listen #listen # listen.. aku plak sibuk #read #read #read pasal mimpi plak tu kat gugel ni..hahaha.. saja la wei.. nantok tahap dewa dah ni dok buat paper proposal 1Malaysia Development Berhad ni..1MDB.. *ok tak kelakar salahkan paper*...hahahaa

so jom kita tengok apa maksud mimpi ni..kot2 mana tau ada orang penah mimpikan perkara yang sama.. apa salahnya berkongsi perkara yang baik kan.....

ok..ni hasil dari mr gugel pertama..credit to: http://rizalimasri.blogspot.com/2011/08/petanda-tafsiran-mimpi-anda.html..

mimpi sembahyang - akan tercapai cita-cita  *wah bagus tafsiran yang ini..ok yang lain plak...*

mimpi memasuki masjid - akan menjadi orang yang bertakwa... * fuh..aminnnn...heheheh..*

mimpi solat (sembahyang) di dalam masjid - akan memiliki masa depan yang cerah.. *owh.. ni sah kena suluh ngan spot light ni bagi makin cerah..heheheh*


Listen! Listen! Listen! Kucing ni pon ada masalah mimpi okay! hehe..
*iklan jap..tak kelakar takpe*..hahahhaa

tu la..cam aku cakap awal-awal tadi..mimpi ni mungkin mainan tido..sama ada kita terbawa-bawa perkara sewaktu sedar ke alam separa sedar..dan akhirnya menjadi mimpi..tapi selalunya sebelum tido aku dok layan kartun tom n jerry la...boboiboy la dengan chinta..hahaha...cuma apa yang boleh aku share..seelok-eloknya sebelum tido tu....:

*amik wudhuk...elok tido dalam keadaan berwudhuk...
*baca ayat kursi 3 kali -
- kali pertama diharap beri perlindungan kepada seluruh penduduk di tmpat tinggal kita
- kali kedua untuk perlindungan dan kesejahteraan keluarga kita
- kali ketiga untuk beri perlindungan khusus untuk diri kita sendiri..
*baca al fatihah dan 3 Qul..dan bacalah doa tido....
* kalo rajin..amalkan zikir sebelum tido...

kalo aku selalu buat lagi lepas tidokan chinta..aku akan bacakan surah Al-Ikhlas..dan aku tambah doa moga dilembutkan hati anakku... dan selalu bile dia masuk fasa separa sedar tu..aku suka ucapkan kata-kata 'aku sayang dia... bacakan ayat-ayat lazim...moga lembut hatinya...minta dia jadi anak yang solehah.. bla bla bla.. tu la sesi bebelan aku tiap-tiap hari kat telinga dia..hehehee...

yang pasti..segala yang baik itu datangnya dari Allah...hanya dia yang MAHA MENGETAHUI... siapa lah kita untuk menyoal rahsia yang tersembunyi ini.......



*kalo dah kawin tapi mimpi dipatuk ular camne plak kennnn??...hahahhaha....*
okay tak kelakar!!!!

penah mimpi gak gara-gara malam tu lepas tengok cheta snake on plane..hahahhahaa....















No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers