"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Friday 18 January 2013

set tilam baby

kali ni preggy mungkin tak banyak persediaan untuk baby..almaklum la kalo dah anak second tu..pakai la saki baki barang kakaknya dulu... hahaha.. tapi tetap ada beberapa barang yang  perlu ditambah atau diganti atau dibeli dan di..di..di......*apa motif ntah* yang pasti ongkos kena kuar lagi laa yer...hehehee


kali ni nak kena survey tilam baby..kakaknya dulu aku beli kat twin's baby outlet puchong jer.. masa tu beli je set yang ada tilam dengan bantal gambar tom n jerry... mula-mula beli memang empuk laaa... tp yang tak best makin lama... jadi lembik dan dari permukaan dia cam ada lekuk-lekuk terus jadi lurus... tensi aku tengok..skang tilam tu pun dah jadi alas bawah buaian chinta jer! tapi mungkin nak kena buat something skit la kat tilam tu..maybe carikan cadar baru dan letak dalam playpen chinta..skang ni dia tido pun atas timbunan toto..hahahaa.... comforter kepada set-set cadar aku..aku lipat-lipat dan susun bagi tebal... kata kreatif kan! nak gak la rasa hati belikan tilam latex untuk dia..hover je tilam latex..tapi memikirkan dalam setaun dua lagi rasanya dah boleh beli adjustable single bed untuk dia cam jual kat ikea tu.. better beli tilam baru dengan katil nanti.....so lambat lagi yang tu..buat masa ni dia tido je la dulu dalam playpen tu...tido dah la lasak... jadi selamat lagi la tido 'berkandang' camtu..hihi..

ok dah melalut... untuk adik chinta..kena la mama belikan yang baru..tu yang dok pikir..nak beli coconut fibre mattress atau set tilam kekabu! fenin plak memikirkannya! ke tak yah beli langsung..hahahhaha..*dasar kedekut* tido je la sama-sama atas katil dengan aku dan papanya nanti.... tapi cam tak best plak... adoii! tengok set tilam kekabu dengan design latest cotton sebagai cadarnya sangat la mengiurkan!! seyes.. comel-comel rasa nak lempang je..hahaha...harga pun lebih kurang je mana-mana..dalam 2 ratus ke atas gak la...*gulp telan air liur jap*..hahaha....

jadi sempat la senaraikan beberapa kedai yang jual set kekabu ni... tak abis lagi aku jelajah.. but ada masa lagi beberapa bulan untuk aku ulangkaji subjek: set tilam baby ni..hahahhahahaa.....nyampah je kan! ok meh la cuci mata sama-sama....

antara yang aku berkenan....ceh cam berkenan nak buat calon menantu plek!

yang ni little diva punya design..cantik..aku suka je tema-tema burung antu ni...


dan lagi

also dari little diva...aiyak...comelnya...

yang ni pun menggiurkan..hahahha...

dan lain...leh la survey kat list bawah ni....
takmo la aku tepek banyak-banyak
kang tension sendiri..tapi ada la design yang memang aku berkenan..
ingat kalo rajin nak walk-in je kedai tu...hahahhahaaha..
entah bile la tu...
design mana..kedai mana tunggu la kalo betoi-betoi aku beli..hahahahahhahaa
surprisee! *smbil libas rambus*


*doakan papa chinta sanggup layan kehendak ngade-ngade aku ni....*


 

4 comments:

  1. kak, ce search kt fb nama needles crafts..mmg cantek2 set tilam baby dia..hehee

    ReplyDelete
  2. really??..ok....... terima kasih info.. hehe..best cuci mata tengok tilam baby ni..geram jer!...

    ReplyDelete
  3. Kat thrielle craft pon ada juga jual set mcm ni.siap boleh customized nak mcmana lg .. Fb nye www.facebook.com/ThrielleCraft
    Blog thrielle@blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Kat thrielle craft pon ada juga jual set mcm ni.siap boleh customized nak mcmana lg .. Fb nye www.facebook.com/ThrielleCraft
    Blog thrielle@blogspot.com

    ReplyDelete

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers