"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Tuesday 24 April 2012

chinta dan air

ni cerita gelagat buah hati saya.cik chinta. buah hati saya ni memang la noty-noty. memang rasa geram nak cium-cium je dia. tiap hari bile ajak mandi je, mesti kena kejar satu rumah.haha. dah macam iklan kat tv tu jerit panggil nama anak..'aarronnnnn'.tapi tu nak ajak makan.tapi saya nak ajak chinta mandi. bukan sebab dia takut air. tapi cik chinta saya ni memang saja ngader-ngader nak main kejar-kejar dulu.grrr..grrr.. 
-_-'

selalu saya ajak cakap.."chintaaa...jom mandi..ajak dolphin mandi sekali"..haha..psiko skit. tu terkedek-kedek la cik chinta saya ni datang.atau saya trpaksa umpan dengan baju angry bird ke..."nak pakai baju ni tak??.. tapi kena mandi dulu".ok laju dengan segera beliau tunggu depan pintu bilik air.. grrr.. -_-'

atau saya kena masuk bilik air..buat-buat tutup pintu bila dia tak datang time saya panggil.dengar pintu bilik air dah tutup.selaju tu la dia datang sambil nak buat drama swasta..nak nangis.konon saya dah tinggalkan dia. tu trick lagi tu... grrr..grr... 
-_-'

atau..kalau saya malas nak gaduh ngan dia..saya dukung je cik chinta ni masuk bilik air.kalo mood tak baik..memang la meraung macam apa...ayooo...grrr grr.
. -_-'

tapi, kalau time mood dia okay..cakap.. "jom mandi"... senyum jee..senang nak bukak baju, pimpin tangan dia, berjalan dengan hati gumbira...sambil sebelah tangan pegang tangan saya, sebelah tangan pegang tangan dolphin, menuju ke bilik air...... :D

tapi hari-hari.. tu la rutin  yer..kena mandi lagi sekali kat umah. padahal kat umah kakak ipar saya dia dah mandi siap-siap. tapi wanginya kejap je.balik umah, singgah sana sini. main itu ini. peluh kat rambut dah sama cam peluh pekerja kontrak....
 >_<

hilang bau baby.. maka, memang tetiap hari kena mandi lagi kat umah bagi wangi. lepas mandi, makan comot balik.tukar baju lagi.haiii..seronoknya jadi budak kecik..... grr grr.
.-_-'

kalo mood saya baik..saya bagi chinta main air...mandi dalam besen (yang kolam mandi kecik untuk mandikan baby tu)..tapi tak selalu saya bagi.sebab chinta kan dah jadik toddler.dia suka berdiri.besen tu kalo berdiri takut terbalik/mengelungsur...- bahaya... so, selalu saya bagi dia mandi dalam baldi saja.hahaha.. kecik.. tak yah bubuh banyak air.dan dia takat bangun, diri..bangun diri...mandi dalam tu...

chinta dan dolphin...


tapi kalau dia balik rumah wan dia.. dan dia pandai bodek saya atau papa dia. berjaya la dia mandi dalam kolam yang besar skit laaa..hahhahaa...

chinta dan abang hasry..lupa kat dolphin..



itu la cik chinta.suka main air.lepas tu jenuh plak nak ajar kuar dari baldi atau kolam tersebut. penat nak cari trick ajar keluar plak.senang-senang saya dukung je. memang melantun la vokal A minornya. fuh fuh fuh.. tanjat boboi tau..hehehe... 


rasanya chinta lahir taun rimau...rimau suka main air ke???...hehehe

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers