"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Wednesday 25 April 2012

boleh buat calon menantu ni..

kalau kowang tanya karam singh walia pepatah melayu "melentur buluh biar dari rebungnya"..comfirm aku berani kerat jari ayam..haha..yang dia tau maksudnya sambil boleh buat gaya waktu nak sebutnya. budak-budak ni macam span. segala benda dia akan absorb.tak kira la baik atau buruk. cepat je dia belajar. aku perasan satu benda. kalo time maghrib lepas je azan.. time tu mulut dia pun bising sama.. "awahhh.. awah..." nak bagitau suwuh solat la tu.. very firm reminder sayangku... :)

kalau  aku dah siap masak, sempat la kami berjemaah sama-sama.kadang-kadang papanya yang solat dulu. aku kang baru la terkedek-kedek nak mandi la.apa laa..almaklum la, siap masak selalunya dah masuk maghrib. memang kelam kabut la sikit.dengan anaknya la..nak mandikan dia lagi..so smlm, sempat la aku snap gelagat chinta ni..

selalu, kalo kita solat, dia pun sibuk la suwuh bentang sejadah untuk dia..haiii...sejadah nak yg besar okay, yg ada nipis tu takmo..takmo..nak sama cam kita.aku layankan ajer...tapi smlm...dapat gak la snap 3 keping pic walau agak blur sebab dia skang bukan leh dok diam....hehe..

ni konon-konon lepas sujud la ni..tapi terus meniarap... -_-'

dah hilang.... -_-'

sambung lik solat bila papanya selesai... siap bawak belon angry bird nak solat sama.. -_-'



tu la chinta..permata hati kami berdua.. semoga menjadi anak yang solehah, pandai menjaga maruah diri, dan menjadi hamba Allah yang sentiasa diredhai..

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers