"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Thursday 31 May 2012

seminar VM

eh eh..over..rasa cam banyak plak nak share arini.cheta-cheta dah terperap lama.tapi kadang-kadang yang lama tu tinggi nilainya kan. contoh barang antik..atau pun setem lama.. bernilai tinggi.. tapi kalo entri lama cheta dah basi ni ada nilai ke..hahahahha..tettttt!!!

28-29 mei kena attend seminar Value Management. Al-maklum la, ni kan kira mandat dari kementerian untuk turunkan ilmu dan pengetahuan ni pada golongan timun-timun cam kita..hahaha.. actually, bile diarahkan attend seminar berbayar ni, cam pikir..related ke ngan keje?.. ok, for the sake of reason "menuntut ilmu biar sampai ke negara China"..dangg.... terus "saya yang menurut perintah"..hahahhaa.. plus actually, aku pun memang la ada keje-keje related ngan kewangan.nak tambah ilmu bagus pergi..

as mentioned in the seminar.. VM - value management ni dah lama wujud di Malaysia. cuma baru dipraktikkan few years..years..years la especially untuk projek-projek melibat-libatkan jutaan ringgit ni..wah.. kelas ko cheta juta-juta..hahaha..seminar ok..pembentang kertas kerja ada yg ok..ada yang so-so.. malas nak cheta lebih-lebih pasal VM ni..senang aku ringkaskan... VM ni bukannya hanya berfokuskan budget cutting.. tapi lebih kepada belanja berhemah. meaning that, matlamat dicapai dengan kualiti yang baik, tapi perbelanjaan tu dikurangkan. 

for basic knowledge best ilmu ni. mungkin kena attend kursus/lab untuk lebih paham supaya dapat implement perkara ni. 

Yang best bile attend seminar ni, pegi ngan orang yang sekepala..eh share kepala ke??..hahaa.. yang leh cheta-cheta benda merepek (takde makna nak cheta hal-hal orang lain..ai kan bukan mak jemah)..hahah leh rilex dari 2 hari ngadap keje kat opis..hahahaa... seminar takat kat palm garden je..ikutkan sekangkang kera je ngan opis..  tapi gumbiraaa..hehe..

ok  tu je..lenkali sambung lagi...akak bz la dik oiii... chewahh..maklum la next week nak cuti seminggu... 

*badan kat opis..hati dah melayang pegi bercuti*

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers