"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Tuesday 15 May 2012

mom's day

every year bulan mei je macam-macam la celebration. hari jururawat la. hari cikgu la. hari ibu la. yang paling best bulan ni harus besday ai.hahaha.. tak masuk list yang tu kot. tapi mom's day ni biasa la every year tanpa alasan at least aku mesti wish my mom. this year, aku tak sihat. memang kerap la bertelefon dengan dia. plus last week dia datang kl dan dok umah aku. so, memang dia risau abis la tgk aku sakit camtu.ok tutup cheta sakit. just nak share mother's day taun ni..

kenapa?..this is my 2nd year as a mama. chinta memang la tak reti nak sebut pun mama..selamat hari ibu. kalo kuar dari mulut comel dia....mama..air..air.. papa.. mamammmm.. hahha.. baru nak belajar bercakap. tapi tone suara si kecik ni memang nyaring.kalo dia sebut nak air tu memang jelas dan lantang okay.owh mencucuks rasa telinga. dan tak kan nak expect dia buatkan kad comel tulis selamat hari ibu..hahaha...

walau dalam manja-manja tu geram gak la bila si kecik ni dah pandai hentak-hentak kaki tanda protes tak dapat apa yang dia nak.memang menguji kesabaran bile dia buat gaya happy feet tu..dan bile dia dah pandai lembik-lembik badan tanda protes..

cuma semalam rasa sayu hati..bile tangan dia tersepit..dan dia nangih sambil sebut.. mama...mamaaa...mama... sayu hati... owh..begitu rasanya hati seowang ibu bile sayu~

--------------------------------------------------

dan taun ni..just sempat wish mak "happy mother's day" thru sms je.. dan jawapan dari mak yang sungguh ringkas tapi sangat bermakna "tq..awak pun dah jadi ibu"

yer..saya seowang ibu..terima kasih Allah atas peluang ini~


*ibu bekerjaya sentiasa di sisi"


No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers