"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Friday 18 May 2012

hari nasi sedunia

owh..nikmat makan nasi
seyes..seminggu sakit
tak lalu nak telan apa..
takat suap bubur 3 suap..
pastu sila la duduk dalam bilik air yer..
hilang nikmat makan

kuwus?..susut la skit kot
kot..hahaha..
tapi lepas sihat
selera makan bertambah
dan bertambah
jadi takut kalo tak makan
sebab cam dah kena gastrik plak
makan tapi rasa tak kenyang-kenyang
owhh...sungguh tak best

hari ni..
pagi-pagi dah dapat sms
"sape nak pesan nasi"
 harus la angkat tangan beramai-ramai
nasi kerabu terbaik dengan lauk paru
memang best nasi kerabu makcik ni
seyes terbaik.
kalo makan terbayang-bayang
hahaha..hover

tapi pagi ni sampai opis
rezeki di pagi jumaat
ada makan-makan
menu nasi lemak..
wahhh..wahhh..wahhh panjang laa aku
nasi kerabu simpan dulu
bagi laluan kat nasi lemak dulu
dengan kuih...seri ayu rasanya nama kuih tu
ntah..aku pun bukan reti nama-nama kuih ni
reti makan je
hahahaa

dan..kenyang...sampai tengahari je
lepas meeting rasa lapar semula
owh..mengapa begini?
cepat terhadam ke..
hahahaa..
dan makan nasi kerabu plak
memang terbaekkk
makan ramai-ramai..
kenyang sama-sama
hahaha..

dan paling terbaek.
lepas tu membuta..
hahaha..nasib la nak kuar time lunch hari jumaat
keta pun bukan ada..
so dok opis diam-diam

kenyang..tido dengan aman
dan
lepas bangun
rasa nak makan nasi lemak plak
ok..sesenduk saja
dan makan lagi
owh..aku dan nasi memang tak leh dipisahkan

hahaha..
alhamdulilah
nikmat Allah nak bagi

thansks to lily, student poli praktikal kat opis ni
masak nasi lemak untuk kami

all the best sis in your future undertakings

pic?..malas nak download dari fb kawan..
hehehe..
dah makanan depan mata..
tu lagi penting

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers