"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Thursday 17 May 2012

bawa daku pergi..


bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali
tengah malam nanti
tolong jangan lupa
jangan mungkir janji
aku dah teruja
sudah cukup lama
aku tunggu saat ini
sejak kali terakhir kau hantar pulang
hidup sungguh sepi
tolong jangan bilang mama
tolong jangan bilang papa
malah jangan bilang teman karibmu
jangan bilang sesiapa
oh, buku merah jangan lupa bawa
moga-moga belum tamat tempoh
kali ini kita pergi lebih lama
pergi lebih jauh, ayuh
bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali

mata dalam kaca, topi berceloreng
sarung tangan hitam, atas muka ada topeng
hanya perlu siul, tidak tekan loceng
hero sudah sampai, cepat terjun dari loteng
kita terus ke sempadan aku pacu, engkau bonceng
bawa bekal air muka cuci aib bopeng
lari dari kewajipan, tanggungjawab ponteng
lari dari kenyataan, mula kisah dongeng
tinggalkan dataran, puncak dunia kita duga
tinggal kemewahan cuba cara hidup purba
lari-lari baling bola salji depan gua
sambil cari yeti kita boleh cari (what?)
tinggalkan dataran, puncak dunia kita duga
tinggal kemewahan cuba cara hidup purba
lari-lari baling bola salji depan gua
tidak jumpa yeti moga-moga jumpa syurga

bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali
bila kita pergi
apa kan berlaku
siapa kan peduli
siapa ambil tahu
hidup kita tempuh
untuk apa saja
tidak kira mana kembara membawa
kita kan bersama

oh, buku merah jangan lupa bawa
moga-moga belum tamat tempoh
kali ini kita pergi lebih lama
pergi lebih jauh, ayuh
bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali

ohoo... jom kita lari dari realiti.....jom chinta.jom encik aboy....
efisyen..magnificient.. mula-mula dok pikir nak pegi renew buku merah kat putrajaya je. sebab dari umah dh dekat bebenor ngan putrajaya ikut highway belakang.pastu laki bini conpius kat mana imigresen putrajaya. okay, sila jangan buat-buat pandai.hahaha. pastu tau kat kajang ada satu.pun tak pasti kat mana. haha. ok sila gelak yer.nak bikin buku merah tapi tak pasti kemana destinasi..sila set gps anda..to the left..to the left..

hahhaa..sekali rupa-rupanya kat area umah aku tu pun ada JPN feat Imigresen.ok deal..kat situ je sudah. dekat dan tak ramai orang. yup perfect choice!!..so pagi-pagi tadi tercongok la kami g isi borang.. pic dah siap amik petang semalam..tak sampai 15 min tunggu giliran..dah siap urusan.. then tunggu dalam 2 jam siap la buku merah...

aku punya buku merah sudah tamat tempoh....chinta ngan encik aboy buat buku merah baru... nanti aku hupload pic chinta - first time amik gambo pasport..hahahaa... dasat budak-budak skang.. 1 1/2 y dah bikin buku merah... first time naik airplane umur 2 bulan..ayooo..kalah mamanya.. mamanya pun first time naik airplane umur 8 tahun.. tu pun takat ipo-kl je..hahahhaaa....

ok..lega satu bab dah selesai.... buku merah sudah siap~

sekarang kalo kowang nak buat buku merah...2 jam dah siap..

price?.. kalo kowang nak amik 5 tahun rm 300.. kalo takat 2 taun..rm 100 je..so kami laki bini amik yang 2 taun jer..hahahaaa... yang untuk chinta kami buat buku merah 5 tahun.. sebab kalo below 12y ada 50% diskaun..maknanya..kalo buat untuk 2 tahun rm 100..tp kalo untuk 5 tahun baru rm 150.. so tambah rm 50 leh dapat buku merah 5 taun..owhh..hover chinta..cam la nak pegi sana sini banyak sangat dalam masa 5 tahun ni..hahaha...

ok..nak lari mana?.. lari dalam guni ngan chinta....hehee..


duduk bantah..eh slogan bersih 3.0??..hahhaaa.....





selesai satu bab...buku merah....





No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers