"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Wednesday 1 February 2012

SARA 1 Malaysia

Asik-asik cheta pasal anak, suami..makanan..anak dan anak lagi. Rasa nak share pasal cheta amanah saham ni plak. Aku memang berminat bab-bab yang menguntungkan ni. Tapi sebabkan dua dari syarat tu memang comfirm tak lepas/tak lulus permohonan. Just share kat sini la, maybe ada yang tak tau or belum tau *eh sama la maksudnya tu*...

SARA 1 Malaysia ni..amanah saham untuk bantu golongan berpendapatan rendah. Syarat pertamanya pun kena pendapatan seisi rumah bawah rm 3000..dan pasangan/pemohonan tak leh ada asb/asw/asn dan bla bla bla..kalo ada pun tak leh lebih dari 10k.. so confirm la aku tak lepas.. haishh..baru bercita-cita nak apply. Menabung bagi tambah duit..

yang menarik SARA ni..jangka masa tak lama. cuma 5 tahun je. So, kalau yang planning nak kawen ke, nak renovate rumah ke, nak beli rumah ke..nak planning anta anak p tadika mahai-mahai ke..Leh la apply. Lepas 5 tahun dapat hasilnya. Yang lagi best, kalo takde modal, leh memohon pinjaman tak lebih rm 5000 dari bank-bank cimb, maybank, rhb... Alahai..kalo la tak rebut peluang ni memang la kan. So, anggaran kira-kira sebulan kalau lepas dah potong untuk pinjaman still dapat dividen rm 50.. kalo duit tu setaun ko tak usik..dah kumpul rm600..dalam 5 taun tak usik dividen tu... dah ada rm3000.. campur plak loan rm 5000 modal untuk saham tu..tak ke buta-buta dapat rm 8000.... dah leh buat modal kuar keta baru.. tak pun minang anak dara orang..

Kalau ada modal..tak yah la gatai nak meminjam dari bank. Masukan rm 5000.. tunggu 5 tahun.. kejap je pejam celik pejam celik...leh dapat pulangan dalam rm 13000.. sape nak bagi... hihihi..

so bagi yang berminat tu..sila-sila la rajin kan diri..jenguk-jenguk.. kat bank-bank terpilih..
yang senang pun diri kowang-kowang gak....




*peace*



*senyum lebar gak awal taun bile tengok dividen asb*

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers