"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Monday 13 February 2012

alarm bunyi

hahaha..nak gelak guling-guling rasa.nak panik pun tak.nak lari apa ntah lagi. siap aku boleh tanya. "fire drill ke, kak" nak kata panik, rilex aku leh cari hp ngan wallet. pastu intai-intai kat loceng tu.kenapa plak la bunyik. budak-budak opis pun siap tanya, nak lari ke wei??..hahahhahaha... boleh plak camtu. kurang tahap kesedaran tol kita-kita ni.

lepas je aku sibuk tanya, lalu la encik yang repair air-cond kat opis aku ni..muka tersengeh..tanya kat mana nak off loceng ni..jeng jeng jenggg..aku cakap ntah.tak tau la kat mana.pastu, saja la sibuk-sibuk kat tangga opis (tangga opis ai ni leh tengok dari atas sampai ke bawah).. staf opis bawah dah semua sibuk jalan keluar dari pejabat. budak opis aku je elok bersidai kat tiang tangga tu. tengok dari atas....
*kami dok tingkat 3 hokayyy....*

pastu tau-tau,rupa-rupanya big bos aku dah selamat turun dulu. walaweyy..sungguh cekap dia. ingat dia buat dunno je dalam bilik dia.hahaha..kami dok pikir, borak-borak cakap nak kena turun ke?.padahal dah tau dah encik air-cond tu yang tak sengaja ntah buat apa kat bumbung sampai berbunyi loceng kecemasan.

hahahhaha... tapi kalo jadi betoi-betoi terbakar..aku rasa mau lari tak cukup tanah....

ni tak..sempat pegi tandas dulu la, amik wallet la.amik handphone laa..last-last tak turun pun, layan makan sambil ditemani bunyi loceng berdering-dering..



*bingit telinga*

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers