"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Friday 28 September 2012

mc pertama

semalam mc. wah..kira mc pertama la since preggy.. kalo ikutkan serius cam tak sangka.sebab, tujuan asal hari rabu tu nak bawa chinta jumpa doktor fahmi.. dah dua hari muntah-muntah waktu pagi. so risau. dah sampai tu, terus isi dua form untuk kita dan anak! husband pun pelik..eh kata tadi takmo wat check-up! sebab husband suwuh wat first pregnancy check-up terus, tapi takmo sebab bukan dr. rahaya time tu!.. isi form tu pun pasal senang klinik nak claim kat tempat keje kan! kata panel!..hehe.. memang badan rasa tak best je sepanjang hari..owang perak kata libang-libu..huhu..cam kucen nak beranak.rasa cam nak duduk berselimut je.jadi bile jumpa doktor tu, niat asal nya pun nak mintak ubat sakit tekak..sebab tekak dah rasa perit..pastu doktor check suhu.. eh..awak demam ni..doktor berkata demikian..suhu nak cecah 38 degree..

aku:  erkk..patut la saya rasa seram sejuk je doktor...

doktor: hari ni keje tak?...

aku: keje la doktor..sy memang banyak keje dua tiga hari ni..

doktor: patut laa.. esok nak mc tak?..sy bagi mc la awak rehat kat umah..

aku: ekk....*mula-mula cam refuse* last-last amik je la doktor, mana tau esok pagi tak larat, tak payah la nak pegi klinik lagi...

ok..mc kerana demam!


-------------------------------------------------


malam sebelumnya....

hehehe..chinta kan sekarang susah nak tido..hari-hari memang misi memenatkan dia..dengan berjoget-joget, lompat sana sini, golek-golek...yang last aku yang rasa nak tergolek! @_@

jadi, kat mana ko duduk, kat situ la angkut segala mak nenek mainan dia...
aku dok tengah baikkkkk bersandar kat kusyen besar..dia datang dengan keretapi lalu sambil mulut jerit.... 

"pi...Pi....pi......" 
maksudnya: tepi..tepi tepi....

grrr...gr...rasa nak geget je pipi dia tu


terus dia ajak main alphabet sama-sama..
sebagai mama yang kental *tepuk-dada-macam-gorilla-lagi*
layan ajer!

 aku elok dok susun dia dah blah pegi tempat lain... T____T



 datang balik semata-mata nak posing dengan handbag kertas tu....T__T

 konon cam cover majalah okay! amik pic tak pandang kamera dan gayakan handbag itew!.. T__T


dah sonok buat sepah satu tempat..

dia pun berlalu pergi dengan gembira sambung tengok barney kat lalaland nya!



ok fine! mama tau memang keje mama kemas semua ni...



T____T

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers