"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Tuesday 11 September 2012

kawan baru

saya ada anak.anak saya pompuan. bile anak pompuan suka la main doll-doll ni.eh tidak semestinya okay.anak saya main je semua jenis mainan.tak kisah la yang untuk jejantans pun dia main jer! bagus tak memilih dan very the versatile!me likeee!! kemudian, satu hari kami jalan-jalan di Mines Shopping Mall.. dah duduk puchong ni makin kurang la tahap pemergiaan kami ke one utama ke..mid valley ke..klcc ke.. jadi harus la ketempat biasa ajer..mines! tujuan asal pun nak kutip papagoo yang kami hantar repair..dan encik somi mengediks nak beli henpong baru!ok finee..beli laa..tak bagi kang muncung leh ikat riben.itu pun sebab tab dia buat hal.bateri cepat kong.... dan hari sabtu tu nak snap pic rumah untuk renovation..terus mati hpnya! dan masa tu terus buat muka sedih..sebab ni la nak beli henpongg baru.. bukan saja suka-suka! yelahh.. beli laa..beli beli beli..hahahaa.. saya je jenis setia dengan henpongg yang ada..pasai tak mampu nak beli henpongg canggih-canggih ni..hahahaha... 

ok balik kepada cheta asal.. nak cheta pasal anak pompuan saya! anak pompuan saya masa tu buat perangai.dah ngantuk mula la merengek sana sini! dan masa tu plak amoi tu sibuk nak download macam-macam kat henpong baru encik somi.last-last saya cakap nak bawak dia jalan-jalan. bagi dia cool. ok.. pegi jalan-jalan, singgah watson's.. beli barang merepek-repek! hehe.... dan lepas tu nampak ada orang jual meinan kat gerai-gerai kecik dalam mines tu.. dari jauh sya tengok comel plak satu mainan..sekali  tanya amik ko rm 30... wah..kemain ek! standard kat pasar malam baru dalam rm 10 atau paling mahal rm 15.. terus saya blah dari situ sambil merungut-rungut kat papa chinta... "tak worth it la beli mainan camtu mahal-mahal..buang duit je..." 

tapi kesian plak kat anak pompuan saya tu. dan terus singgah kat satu kedai lagi.pun ada jual meinan-meinan camtu.ala yang masuk bateri pastu leh gerak-gerak patah balik bile langgar dinding tu... ada la ketapi..ada la cam kereta kuda cinderella.. harga murah sikit la dari gerai first tadi.. rm 25 satu.. takpe leh tawar ni.. hahaha.. harus la kennn... last-last dia tunjuk nak pororo... ok boleh.sebab comel. terus cakap rm20 boleh?.. walau kutahu harga mesti satu rm 15 je.. tapi kena paham la sewa tapak mahal! alasannnnnnn..hahaha..

terus gumbira riang kepalang la hati anak perempuan saya.maka secara rasminya..ni la ahli keluarga baru kami....dan kawan baru anak perempuan saya....

sebab comel..saya bagi tempat istimewa
 untuk pororo..dok kat rak tv dulu yer...

pororo dan bas skolah biru

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers