"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Tuesday 2 October 2012

1st pregnancy check-up

semalam walaupun tarikh ngam-ngam 1 oktober, takde maknanya nak tarikh cantik baru nak pegi wat pregnancy check-up! semua secara kebetulannn..diulang, tak dijangka! patutnya balik keje semalam nak jumpa doktor sebab chinta masih selsema dan batuk, aku sendiri pun sengsara menanggung sakit kepala sebab selsema tak baik-baik lagi..getting worse sampai hilang deria bau dan deria rasa! hehehe... jadi dalam malas-malas aku gagahkan juga pegi klinik semalam. 

sampai kat kaunter registration, time nak isi borang tu...terus tanya doktor apa?..padahal dah leh agak kalo malam selalunya mesti shift doktor fahmi..sekali dr. rahaya! terus rasa bercahaya muka.. cakap ngan encik somi terus buat first pregnancy check-up laaa... 

jadi semalam doktor belum bukak buku rawatan lagi..standard la kan...selalu buka buku untuk pregnancy check-up tu seeloknya masa 12 weeks.. yelah, kite hanya merancang, segalanya Allah yang tentukan... chinta dulu pun aku datang first check-up masa 12 weeks!.. lagipun masa tu kalo scan dah cantik nampak anggota badan dah terbentuk......:)

semalam scan dan boleh dengar denyutan nadi baby buat kali pertama! rasa senyum ke telinga! chinta pun buat muka blur bile aku cakap.. tu 'ebi'.... kecik je dalam kantung dalam rahim mama! kan betoi aku penah cakap kat previous entry.. aku rasa doktor fahmi miscalculation weekly pregnancy aku... semalam betoi baru 8 weeks..hehee.. tapi kalo ikut scan baby baru 7 weeks.. baby kecik lagi.. aku cakap ngan doktor, kakak dia dulu pun camtu doktor.... patut dah 36weeks, tp size kat scan baru dalam 32 weeks..dah baka nya comel-comel gitu la jadinya..hehehe..







denyutan nadi kalo ikut kata doktor semalam 137bpm... ok takde yang merisaukan! :)

yang menarik...EDD kat scan 22 Mei 2013! my besday! tp edd akan sentiasa berubah-ubah!

dan next check-up pada 3 november 2012.....dalam 4 minggu lagi!

dan bermula kehidupan menelan sebiji acid folic setiap pagi..

*kalo boleh kali ni takmo malas-malas telan ubat..hahaha..time preggy chinta dulu ikut rajin aku je nak makan folic acid atau obimin...hahaha*


tapi selsema masih menyerang dengan jayanya! takpe dugaan kali ni..memang takde deria rasa dan deria bau!


No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers