"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Tuesday 11 September 2012

untuk adilah

skang ni kan dah start UPSR. aku pun baru teringat pagi tadi. hahaha.. apa nak buat.makcik takde life memang camtu.tak tau perkembangan semasa. yang tau bangun pagi pegi keje..balik keje, layan somi layan anak..tido..dan begitu lah seterusnyaa..dan seterusnya.. 

jadi hari ni bile teringat.. terus la rasa nak buat entry ni untuk adik sedara aku tu..eh adik sedara tu istilah orang perak...actually we're cousins... maknya dan mak aku adik beradik.disebabkan jarak umur.. very common la kami panggil abang sedara, adik sedara or kakak sedara...so pepaham sendiri laaa...

adik sedara aku tu the only one anak perempuan dalam family. semua ada 7 ketul beradik.. dan dari nombor 1 sampai la ke nombor 6, semuanya jantans!..jejantans... jadi rezeki yang ketujuh anak maksu aku tu pompuan...harus la manjer-manjer gitew!

taun ni dia nak peksa...UPSR..hahahaha... tak tau la camne.rasa-rasa aku cam dia boleh dapat 5A.. sebab dia study pun ok.. dalam kelas pun peksa ok.. tapi tak tau la kan.kadang kita dah berusaha, rezeki Allah yang tentukan.... 

dah la nama sama ngan aku..kadang-kadang aku plak terkonpius bile sesape jerit panggil ila.. sebab biasanya orang akan panggil aku guna nama ila..bile balik ipoh je among family terus jadi glamer skit jadi ella.. tak pun kekadang anak-anak sedara dok panggil kek laaa...aku senang panggil dia kakak je! hahahaha..gedik je rasa..cam aku plak adik-adik..lalalalalala..

ok..kakak.. all the best! buat yang terbaik coz ni sekali je la pun peksa UPSR seumur idup.. takde istilah nak repeat ke..nak back to the future ke apa... jawab leklok..kalo rasa cam konpiden level tu tinggi pun, tak yah la sampai 1/2 jam dah siap jawab semua soklan..hewhewhew! tapi tak leh lembabs sangat sampai buang masa 1/2 jam baru jawab 2 soklan.mau kena luku kepala tu...hahaha..

asah la pensel 2B..eh..ke apa istilah pensel skang?..bawak pemadam..slip peksa.. makan beringat..kot karang ada yang peksa dalam jamban plak kang! hahahaha....

lepas abis exam, baru la boleh horay-horeyy bergumbiraaa....ok..
*calit-calit jari sikit*

adik sedara i of kos la yang bertudung tu...hewhewhew!

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers