"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Wednesday 5 September 2012

saya orang Malaysia laaa

semalam kan pegi mines... sebab ujan! eh tak relevan ke jawapan?..geh geh geh! malas nak redah-redah hujan nak masuk umah nanti.baik kita berpoya-poya bentar di mines ye ibuk-ibuk! boleh cuci-cuci mata dan cuci beg duit encik somi. *sambil cuit-cuit manja lengan encik somi*.. auwww~

sampai mines, lapar..lapar sampai mines..terus pegi port area makanan-dan makanan! hujan-hujan dapat makan johnny panas-panas..alangkah nikmatnye! tapi mines takde johnny! takde johnny..kenny pun jadi la kennnn! janji kenyang! terbayang pasta dia yang side order tu..yummy! dan terus la amik table sebelah air yang parking boat-boat! kekonon feeling kat parissss! *tangan didada mata ke atas*..

dap dap dap....



yang super duper eksaited harus la si kecik tu! mulut dok zikir..air..air..air.....padahal air tasik bucuk je tu dik oi!.. jadi la..seb baik dia  tak nangis nak mintak naik bot! kalo tak confirm lepas ni mimpi la nak dok makan tepi terusan ala-ala vicci de'paris tu! hewhewhew!..so order laaa... dah makan kenny roger's takkan order nasi ayam plak kan..untuk chinta kami order menu for kids - yang ada aromatic rice dengan sosej! tapi kenapa kat sini takde kids eat for free ek?..hehehe...biasa la orang malaysia..ai kan orang malaysia, kita kan suka barang-barang free ni! eh ke kite je camtu... *sambil garu-garu kepala*

sampai food je, baru nak bismilahhhh...nak jamah makanan...pastu datang satu pak arab tu..terus menghala ke chinta dan cubit pipi dia...sambil sebut.."masya-Allah...masya-Allah".. dia geram la tu tengok anak den comel sangat!!! *tangan kedada mata ke atas* aku memang dah terkebil-kebil senyum kamben je laaa... pastu aku tengok chinta cam nak nanges bile pak arab tu cuba nak dukung dia!.. pastu aku cakap la.." she's so shy!..." takkan nak expect aku cakap arab! mau aku pegi baca surah al-fatihah jer kangggg! kuang ajo plak je gayanya camtu..nak bunyi arab sangat!tau pun aku cakap...wal padang pasirunnnn.... tumpuk-tumpuk taik unta..hahahaha...


muka budak kena cubit-cubit pipi oleh pak arab!!

pastu dia tanya kami..."are you malaysian??.."..... dengan bangga dan tawadduknyaaa... aku jawab laa...serentak plak tu ngan encik somi.. "we're malaysian......" ooo..dia senyum..pastu dia blah tu siap lambai-lambai tangan kat kami..cam kawan lama plak!

terus aku cakap ngan encik somi..

ek.. muka kita ni ada cam muka omputeh ke?????....


lalalalala.....encik somi malas nak layan!

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers