"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Saturday 19 November 2011

Underneath pokok kelapak

canteknya laut


Dulu bile tengok tajuk lagu underneath pokok kelapak mesti teringat marsya af. Suka bebenor la lagu ni dan selalu la aku nengok dia nyanyi dalam af. Aku rasa cam masuk carta no satu je lagu ni dulu. Aku pun selalu gak la nyanyi lagu ni siap jaga pitching okay. Kalah lagu ct nurhaliza..Hahaha.. Hover tol la aku ni.

**muntah ijau..

Ahad lepas lepas bersepakat ngan ahli mesyuarat tingkat, so berkumpulan la kami 6 ketul owang dewasa ngan 2 baby together-together ke pd. First time la chinta nak gie piknik nie. Piknik ala-ala haji bakhil. Hehehe. Tapi demi nak mencapai matlamat piknik ni macam-macan la dugaan melanda kami laki bini. Haish. Sadis plak.

Malam sebelum nak pegi, kami laki bini saling sayang menyayang ni shopping la barang dapur dan barang untuk buat roti sosej dengan spagetti. Kata nak piknik, kena la bawak makanana-minuman untuk bergumbira. Malam tu, aku pun mula la nak operasikan sikit-sikit persediaan untuk esoknya.hajat dihati nak tidokan anak dan kemas barang. Sekali ntah tersampok apa, boleh plak aku muntah-muntah malam tu siap pakej ceri beri. Jadi la aku pengunjung setia cik jam malam tu. Memang terseksa rasa. Sampai aku rasa dah nak dihydrated banyak sangat yang terkeluarrr macam-macam bentuk dan rupa.hahahahaha. Encik aboy dah senyum pikir lain. Siap cakap aku peknen. Aku kata takde maknanyer yer.ni salah makan ni. Dah lembik.chinta pon dah kemana. Aku memang lembik liuk dah.terbareng je la tido pakai kain pelekat.hahaha pasaipa, sebab kain baju aku banyak dah packing masuk bag gara-gara nak pindah. *dah cam pendatang datang mehsia rupa aku malam tu.hahahaha.

Dah tu plak.malam tu chinta punya la payah nak tido.naseb baik la papanye mau melayan. Agaknyet dia eksaited lebih nak piknik cam haji bakhil. Kul 4 pagi baru tido. Cian papanye, dah la badan pun x sihat demam selsema. Layan plak simanja ni main sampai pagi.

*aku dah ting tong hanyut tido kroh krohhhhhhhh..

Esok pagi yang heningnyer, aku pon banyak benda la nak kena buat. Beg pun tak siap packing, nak masak bekal makan. Nak piknik. So pag-pagi aku dah berperang kat dapur. Sekali tengah aku dok potong-potong benda nak masak. Aku toleh toleh toleh... Jeng jeng jeng rupanya encik aboy cupin pun join aku kat dapur. Hahahah.dah cam pertandingan masakan laki bini berduet plak. Lega sikit ada second chef ni. Banyak keje jadi mudah.

**apa yang pentinggggg... KERJASAMA.....
Jerit kuat-kuat sambil sebelah tangan picit idong..sebelah tangan wat ombak

So, dah siap semuanya si manja pun dah bangun,dah mandi,barang dah masuk keta, dah baca doa naik kenderaan terus la memulakan perjalanan. Hati pun cenang, janji dengan azhar tunggu di sg besi. So kami pon tunggu sana. Tunggu dan tunggu dan tunggu punya tunggu.akhirnya nampak la keta oren azhar sampai. Leh plak nak jadi cheta, kami laki bini kena 'loteri'... Tiba-tiba enjin keta mati.......haaaaaahhhhhhhh
 *rasa nak pitam. Panik panik..

Aku cakap ngan encik aboy yang bateri konggg ni. Seb baik la jadi kat tol sg besi. Kalau la jadi kat hentian mana-mana kat tol mau kena tinggal si kunen tu dulu. So terpaksa la kami ubah haluan kejap ke area serdang cari kedai bateri. Masa ni rasa cam kenapa la jadi macam ni time macam ni. Haish pagi-pagi ahad ni naseb la kalau ada kedai bateri yang bukak.sekali ada satuuuuuu...apa lagi terus la kami serbuuuuuuu.

*lega lega. Dah setel beli bateri p la semula kat si kunen yang dah menanti lama tu. Susut lagi la $$ dalam rimauuuu aum aum aum.. Huhu

Dah lepas satu perkara. Masuk bateri. Start enjin. legaaa. So terus mulakan semula perjalanan sampai pd dah tengah hari.panasss oooo. Cari port.yang ada bawah pokok kelapakkkk. Boleh la dari takde, dah baek-baek port barang, tengok pokok sebelah dah blah penghuninya. Apa lagiiii... *ayomat get set go cepattt cop. Pindahhh.sebab pokok tu lagi besar lagi redup. So dah bentang port baru terus masing-masing capai makanan. Lapar punya pasal.

** rasa nak nangis dapat makanan.huhuhu


si kunen no satu



piknik cam haji bakhil




part best makan. T______T



chinta comot picit air milo dalam keta.. lik kena sental baju T____T




chinta ngan auntie eyja yang ada baby dalam peyot. shweettt~



cam main pondok-pondok. ada ayah, mak , anak



kat pantai pon bawak kipas



Dah makan.aku pun lepak je la ngan chinta ngan geng bini-biniku gengster ni.hahaha.cuaca panas sampai merah-merah muka chinta sun burn. Padahal bukan mandi pon.dok bawah pokok je. Sekali tengok cuaca dah redup sikit. Toleh-toleh tengok cuaca dah mendung. Alamakkk. Tak puas lagi piknik ni. Lepas tu aku tengok encik aboy dah berlari-lari anak datang kat port piknik haji bakhil ni.hehe aku cakap baru ingat nak bawak chinta main air. Budak kenit ni penggeli, baru letak kaki kat pasir dah ngomel-ngomel bising geli. *mengada tol ko ni dik..

pipi cam pakai blusher sunburn. dah cam owang kemboja chinta ni





ni muka gumbira ke muka sedih? konpius mama ko ni..


So bawak la main air.punya la jauh nak sampai pantai pasai air surut. Mula-mula geli. Nak nangis bile kaki pijak pasir lembek. Lepas tu, kalah mak ko main air. Sonok plak dia dok atas pasir main air. Tengok cuaca cam nak ujan.pastu dah turun setitik setitik setitik. Apa lagi. Lari laju-laju la selamatkan diri.

Tak tau camnd leh plak sepakat bawak berkat angkutkemas barang-barang masuk keta. Padahal tak lebat mana ujan. Dah kemas tu, masing-masing leh tanya. Kenapa kita kemas. Hahahaha.. Ujan kejap je ni. Tapi sebab dah kemas, p mandi dan tukar baju.terus kami tak tau mana nak hala tuju ni. Last-last p jusco. Kelakar gile. Cam kat key ell ni takde jusco. Makan kenny rogers, then chinta berak plak.mandikan dia. Balik key ell.. Hehehe


amik pic menu sebelum makanan sampai





the three of us - mama bear, baby bear, papa bear



the two of them (becoming three soon)




the three of them

Apa pon, selamat pegi selamat sampai selamat balik ke key ell walau macam-macam la halangan.


_______________________________________________

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers