"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Monday 21 November 2011

Tarikh cantek

Bila sampai je tarikh 101010 ke, 090909 ke atau tarikh-tarikh yang nombor-nombor cantik ni la masa-masa tok kadi sibok, wad bersalin penoh, wedding planner duit masyuk dan seangkatan dengannyer. kadang-kadang tu berebot-rebot tarikh tu sebabkan kunun nak abadikan tarikh bersejarah la. sampaikan ada yang sanggup pilih untuk bersalin secara ceaser semata-mata nak anak lahir tarikh-tarikh macam tu.

kalo ikutkan aku dulu, bile disahkan preggy, doktor bagi tarikh edd 20.11.2010. cam nampak cantek je tarikh. tapi bile dah scan tiap kali check up, doktor bagi second tarikh edd 01.12.2010. tapi tak kisah la kan. then masa tu ingatkan dia kuar tarikh sama ngan atok dia 27.11.. last-last si manja ni kuar 23.11.2010.  yang penting baby lahir sihat sempurna dan mamanya pun selamat dan sihat.

semalam memang bz dari pagi sampai kemalam. bukan apa menguruskan rumah baru tu la. p la kami laki bini pegi basuh rumah baru tu. yang membuatkan aku nak tulis entri pasal tarikh ni sebab semalam tengok kat resit wat kabinet dapur tarikh 20.11.2011. hahahaha. ada gak la kan peristiwa yang leh ingat ngan tarikh ni selain tarikh basuh rumah baru. ** kembang koncop idong tarikh glamer.hahaha

26.09.2010 - tarikh bayar booking rumah & tarikh 1st wed's aniversary ib & ila.
19.11.2011 - amik kunci rumah
20.11.2011 - basuh rumah 

hahahahhaha... gedik tak. owang lain sibok wat tarikh nak risik la, majlis tunang la, majlis kawen la.. aku? wat tarikh kawen ngan umah.. hahahahhahahhah ** sambil gelak guling-guling.

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers