"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Friday 18 November 2011

pegawai tadbir muda

alahai anak mama.. nak masuk setaun ni banyak la ragamnye. dalam minggu ni 2 hari my QCA (qaseh chinta aleesya) kena ikut papa n mama g work. ehem ehem.. QCA.. glamer you. **hempuk kepala 2 kali.. chinta ikut mama pegi opis sebab baby sitter ada hal. so malas nak amik cuti rehat tahunan aku pun angkut la si manja ni datang opis.

pagi-pagi dia dah bangun. cam tau-tau je nak ikut p opis. beg untuk dia ajer ada 4. macam-macam kena bawak, stok mainan, baju, baby bath, tuala, yada yada yada.. so kesimpulannyer 4 beg. dah rasa cam santa claus angkut karung je pagi rabu tu. hehe. sampai opis mula-mula dia cool lagi. cool dok main setempat. maybe sebab papa dia ada. dok lepak kat bilik aku ni. then, papa dia dah pegi. mula la operasi dia.

seb baik la opis ni tak cam kat pentadbiran. kalo tak mau terkejut dengo sore baby.bukan apa. nak mandi pun punya la bising. padahal mandi dalam singki je. tapi menjerit sonok main air cam mandi swimming pool. hahahaha. kelakar la chinta nie. lepas mandi, makan plak kat pantry. dok atas meja bersila tunggu aku suap suap suappp dan suap....pastu masuk bilik. aku sambung main main dan main...eh aku? silap..chinta laa..buang tebiat apa aku plak yang main.hahaha. merangkak sana.merangkak sini. panjat sana.panjat sini. sampai aku pun dok bersila main ngan dia.hahahahaha

lepas tu dah gesel-gesel mata.nantok.tapi takmo tido.degil.main lagi. gesel lagi.main lagi.tonyoh mata. mata dah nantok.mula nak nangis-nangis.lepas tu aku paksa tido.kuar la A minor dia.melalak. aku tutup pintu bilik. tutup blind. tutup lampu. nak bagi gelap supaya dia tido.last-last aku yang ngantok.huwagh huwagh huwaghhh.
last-last tido gak.. tapi tak lama.hahaha.memang chinta saja nak dera mama kan. ke sebab sonok datang opis mama ni cayang?..

so meh aku tunjuk pic-pic dia apa dia buat lepas tu..
macam-macam aku angkut datang opis.siap baekk punya tempat tido aku buatkan..











TAPI...DIA LAGI SUKAAAA.....























dok atas meja. sibuk nak type kat keyboard gak



mengemas file. leh jadi PA aku la camni





godek cpu mengalahkan technian.    





nampak gayanya kalo sebulan aku bawak chinta p opis. kena anta resign letter la camni. pasaipa.. budak kenit ni dah tunjuk talent nak take over keje mama nampaknye. kena la minta tukar label nama bilik mama ni jadi bilik Qaseh Chinta Aleesya la jawabnya...hahahahaa... kemain lagi nak amik pen, amik keje mama, nak type kat keyboard, amik calculator laaa..aiyaaa..

kelas ko dik. cam retis plak kan kalo betoi leh masuk world record, the youngest admin officer in history. gegegegege.. #poyo mama ko ni chinta.. hahahaha

CHINTA saya: nak ikut ari-ari boleh.hehe

NOTASIPUT: balik tu penat sangat dan senang sangat tidokan. kul 9 dah tido. hahahaa.. sehari bersama chinta di opis. :)





No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers