"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Wednesday 19 October 2011

Manusia Makin KEJAM

lately sibuk owang dok cakap pasal video paparan budak kena langgar kat china tu. haishh.. memang tragik la kejadian tu.masa ditayangkan di buletin utama, menjerit2 aku tgk paparan tu. kalo leh masuk dalam tv dah masuk n angkat budak malang tu. kenapa manusia jadi makin kejam?.takde perasaan kah? hilang akal kah? kalo la budak tu anak kite sendrik. macam mana perasaan kite bile owang langgar anak kite cam lenyek air kotak milo atas jalan.

tak sanggup aku nak paparkan video tu kat sini. so mmg takde la paparan nye kat sini sbb aku dah cakap aku tak sanggup nak tgk kan. kalo ada yg nak tengok cuba cari2 kat you tube. kenapa entri aku kali ni pasal kes langgar ni, sbb aku sndri penah alami benda ni. don't get me wrong. ALAMI kat sini bukannye aku yg melanggar anak orang atau pun aku yang dilanggar. aku penah terlanggar kucing kesayangan aku sendri. haishh.. kalo ingat lik cheta ni sadisss..... | _____ |

tu laa.. kucen2 ni pun satu hal suka bebenor la dok bawah keta. aku plak masa tu nak cepat. nak g mana ntah masa tu.lupa plak..so baik punya aku start enjin keta.selalu nya makluk berbuluz ni smua pndai jer larikan diri kalo dengau bunyi ngauman enjin keta kan. tapi dah nama pun malang tak berbau.. nasi dah jadi bubur.. mee dah jadi megi.. so aku baik punya tarik gear reverse..lepas kan brek.. (sila maklum yg keta saya keta auto - jadik tak de la nampak perkataan clush kat sini ).. so aku pun reverse la dgn jayanya. lepas tu.. tayar belakang aku langgar sesuatu.. gedegak gededukkk..keta cam ternaik. aku ingatkan aku langgar bahu jalan sbb selalu mmg macam tu..aku leh ternaik atas bahu jalan tu skit bile reverse..so aku pun teruskan pen'reverse'an aku tu.. sekali lagi tayar keta depan plak. gedegak gededuk ** effect bunyi tayar ternaik sesuatu. ** muka panik

so, undur dan undur lagi.sampai la aku nampak apa yg aku gedegak gedeguk tadi. Ya Allah.. tergamam aku kejap bile nampak kucen aku dah terkulai sbb aku langgar. panik tak yah nak cakap la.terus kuar dari keta n nangihssssss... | ___________ |

sampai arini dok teringat kejadian tu.rasanya dalam seminggu aku trauma n hampir nak demam. situasi sama cam paparan video tu bile tayar langgar dan naik sesuatu..kalo binatang yang dilanggar pun dah rasa trauma n bersalah.inikan pula pemandu van tu SENGAJA langgar budak kecik tu.

then tak abis dengan cheta kekejaman paparan video tu. di tambah plak kejadian remaja perempuan usia 16 tahun mengelar bayinya sendiri. Kat mana la akal rasional dan perikemanusian remaja ni???.. kalau kata tak berakal dan tak waras, pandai plak dia wat aksi 18SX ngan lelaki. Pandai buat, syok buat tapi tak pikir kesan dan risiko dari tindakan yang diambil. subhanallah.. mengucap panjang rasanya. dulu aku nak buat eksperimen sains pun takut2 ni kan sesenang cekadak je remaja perempuan ni kelar zuriat yang dikandungkan sendiri. cuba amik pisau dan kelar tangan pompuan tu. camne rasanya. mesti masa dikelar tu bayi tu meraung2 menangis kesakitan. **to baby: sayang, di syurgalah tempatmu kelak.. Amin..

bile dah jadi kes2 macam ni nak salahkan siapa?????..Jadikanlah iktibar dari tanda2 dunia akhir zaman ni.

NOTA SIPUT: what goes round will come around. Setiap apa yg berlaku pasti ada sebab dan musababnya dan pasti akan di turunkan balasan yang setimpal dari Allah swt..

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers