"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Tuesday 25 October 2011

hobi baru mama

ehem ehem.. tajuk cam galak je. hehe.. hobi atau dalam ayat panjangnye aktiviti yang dilakukan pada masa lapang. (ok..Bahasa Melayu confirm A)  so nama pun buat time waktu lapang, tu pasal la di panggil hobi bukannye pekerjaan atau pun mengasah bakat. **apa aku merepek ni.

so, bagi tidak membazirkan duit agong kaler purple dok bayar asteruk ni, so baik la aku pergunakan sampai lebam perkhidmatan berbayar ni. apa kaitan asteruk-hobi-hobi-asterukkk..lalalalalalala.. so maknanya nak bagitau hobi aku terkini dan tercanggih sekarang ni nonton tv..hahaha..hebat tak hobi baru aku ni. bukan calang-calang owang boleh buat, sebabnye perlukan skill yang hebat. skill apa yang aku maksudkan??.. skill untuk buat-buat tak dengar kalo tiba-tiba ada suara halus sayup-sayup mintak buat air kopi.. hahaha. atau pun skill lari pecut untuk cepat-cepat basuh berak anak kat bilik air pastu continue ngan hobi ni..lom lagi skill sambil masak.. potong-potong sayur time iklan dan stop untuk sambung semula hobi ni kat ruang tamu tu. phewww.. hebat tak hebat skill tu semua..lalalalalalala (rasa nak lempang diri kuat-kuat)

tapi bukan semua cheta aku bantai tengok, just tengok safiya petang-petang isn-jumaat, chinta elyssa setiap selasa malam dan terbaru.. The Walking Dead. hahahaha.. kalo tengok cheta cam ntah hape-hape. taksub sangat omputeh ni wat cheta zombie-zombie nie. kadang nyampah je. dah la tu, selalunya zombie kan jalan terkedek-kedek, dalam cheta ni boleh plak zombie jalan laju. tak aci la macam tu. mana sempat owang yang hidup tu nak lari. dah la tu, camana siang-siang leh ada zombie?? bukan ke zombie takut ngan cahaya matahari.. tapi sebabkan yang buat cheta ni omputeh, jadi tak de la aku dengar komen-komen cam mana owang malaysia dok kutuk cheta zombie kampung pisang.. hahahahahaha

sempena hallowen kot, banyak sangat cheta-cheta antu kat movie channel asteruk tu. so aku layankan jer. bukan selalu aku nak ngadap asteruk ni. tapi at least, ada gak hobi nak buat kan.. ko adooo??.. hahahaha.. bongok-bongok pun hobi aku ni kira layan gak laaaa...

kalo ingat kecik-kecik dulu, asal kawan bagi buat buku biodata tang hobi nak hebat. aku ingat lagi dulu zaman jahiliyah aku dulu..siap taruk hobi: menunggang kuda.. lalalalala..hambek ko..ntah celah mana kuda yang aku tunggang padahal ada la naik kuda bayo bape hengget kat funfair terus declare hobi. kah kah kah.. kalo chinta baca entri aku ni mau gelak guling-guling dari dapur ke ruang tamu gelakkan kepoyoan mamanye time kecik-kecik dulu. selain tu, hobi: berenang. ni pun satu lagi, ntah celah mana la aku nak berenang. penah aku masuk kolah besar kat umah opah aku..lepas tu piapp..hambekkkk ko.... belum campur syarahan percuma opah aku dulu..dan ayat paling ingat sampai sekarang.. otak tu otak udang ke yang pegi mandi kolah.. hahahaha

hobi lain yang aku rasa releven sikit bile aku tulis dalam buku biodata ialah membaca, melukis, bermain badminton, main chess, main komputer, dengar walkman (zaman tu ada walkman kira hebat abisss laaa).. bile dah akal baligh skit, suka wat merepek je kalo owang tanya hobi..aku mesti jawab TLDM.. atau pun kalo owang tanya keje apa skang.. TLDM.. chewahh.. nak nampak hebat..padahal Tido, Lepak, Dan Makan.. hahahahahahahahahahahahaha.....

tapi bile dah masuk U, hobi selalunya tenet laa.. tu yang paling selalu buat time free-free. kalo tak free pun gagah pegi Cyber Cafe.. time tu mana la nak ada facebook, twitter etc etc.. zaman tu fofularrr dengan friendster, myspace.. dan chatting dah hebat skit kot guna YM selain MIRC.. hehehe dah kawen, hobi mengulit dengan anak.. tengok tv selain menghabiskan duit suami naik haji kat sunway pyramid kaa, IoI kaa.. pasai apa panggil naik haji..sebab tawaf selagi tak 7 round aku rasa tak sah..sanggup p masuk kedai sama la dua tiga kali sampai la pueh hati.

CHINTA says: hahahaha, kelako hobi mama.. kenapa tak tulis hobi mengarang pantun ker, main galah panjang ker, hahaha

NOTA SIPUT: sengal tahap ubi hobi menunggang kuda..takat kuda masuk syiling kat supermarket tu boleh laa...

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers