"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Friday 3 October 2014

nama terpanjang di Malaysia





wohaaa!

mula-mula nak bagi nama anak dulu pun dok rebut nak bg nama apa! aku memang dari mula preggy dah niat kalo anak pompuan nak bagi nama Qaseh! terikut-ikut ngan satu novel aku baca, nama dalam novel tu Murni Kasih! cute-cute je nama Kasih tu..sebab nak kelainan aku tukar jadi Qaseh.. masa aku dok berangan-angan nama tu..jarang sangat aku dengar nama anak orang ada nama Qaseh/Kasih!! tup tup skarang aku rasa cam dah common sangat nama tu!..

Then.. suka dengan nama Aleesya! cam sweet-sweet je! terus pikir nak bagi nama Qaseh Aleesya.. tapi apaknya suka sangat nama Chinta! Actually memang aku pun suka.. ingat nak bagi nama Chinta bt. Mohd Ibrahim je..heheh klasik gitu! ntah la macam-macam nama aku list dulu.. antaranya Alya Balqis, Liyana Zahirah, Qaseh Zara Aleesya,  dan banyak lagi laaa..sampai aku pon tak ingat..almaklum la anak sulung kan..excited lebih! hahaha..so sampai la chinta dah kuar pun tak decide lagi nak bubuh nama apa! tapi masa kat spital aku dah panggil dia Aleesya laa..hahahah... saat nak isi nama JPN terus aku cakap boh je la Qaseh Chinta Aleesya... hahahaa.. payah sgt kita gabungkan je!

dulu penah cakap kalo ada anak..takmo nama panjang-panjang..ringkas..sepatah je..senang.. sekali bila dah kuar anaknya..lain plak jadinya..hhahaha.. skrang aku rasa cam dah biasa plak orang taruk nama panjang-panjang dan nama glamer kalah artis....

cuba bayangkan... bila chinta umur 60 tahun... 

cucu: opah..apa nama penuh opah..
opah: Qaseh Chinta Aleesya..

nama cucu plak.. Ahmad bin Ali
*rekaan semata*



ok berbalik kepada nama budak tu..pheww! memang panjang betol..7 patah perkataan nama dia..
mungkin bakal suami dia perlu amik masa sebulan kot nak betul-betul lancar sebut nama dia.. hihi.. tu takpe bakal suami harus la boleh hafaz,, tok kadi plak jenuh berbelit lidah..hihihi.. 

disebabkan namanya unik, adik ni telah mendapat pengiktirafan dari JPN sebagai pemegang nama terpanjang di Malaysia... kira boleh masuk Malaysia Book of Record la! hebat dik! moga menjadi anak solehah seindah nama yang diberi....



No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers