"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Tuesday 14 October 2014

art class

helooowwww..

adeh..sejak anak dah masuk 4y ni mula la nak merancang macam-macam untuk education anak. tau je la skarang ni macam-macam early education yang ditawarkan dan tahap awareness mak-pak dah terlalu tinggi skarang ni! saingan dan cabaran sangat tinggi bila anak-anak masuk sekolah! untuk aku, aku tak de la nak demand anak cenggitu, cenggini.. yang penting aku nak dia buat apa yang dia suka, dia minat, dia cenderung bukannye ikut tekak nafsu aku je! yesss betul! kita mak-pak kena corakkan anak tapi biarlah seiring dengan minat... baru la berbaloi-baloi pelaburan tu!

chinta suka arts! menurun dari mak-pak dia gak aku rasa! suka kalo dapat main water colour..potong-potong kertas, gam-gam..suka bebenor! disebabkan tu..aku memang nak carikan kelas arts untuk dia.
for her age, aku nak instill banyak creativity dan stimulate right brain! benda yang dia suka.. aku pun suka.

ikutkan sekarang ni macam-macam kelas untuk budak ada! gym class, martial arts, swimming, music, piano, equin,kelas baking for kids...macam-macam..just name it! kelas ngaji, kelas tahfiz pun ada je merata sekarang ni... ikut la nak yang mana ... bak kata tagline popular astro dulu "macam-macam ada"

hari tu balik dari kindy, chinta tunjuk satu brosur!untuk kelas martial arts. hehe..cepat je dia cakap kakak taknak laa..takut! hahaa.. aku pon takde la terpikir sampai semua jenis macam kelas nak masukkan dia.cukup la mana yang bersesuaian. yang kena pikir selain minat anak, bajet , lokasi, masa, etc etc! so terpulang pada mak-pak laaa! so far yang aku survey ni ada dua:


1)     Global Art



2)   Da Vinci Creative Kids




dari segi pengisian program lebih kurang sama...consider lokasi dua-dua pun senang je nak datang dari umah kami kat Puchong tu.. yuran?.. tak dapek nak tepek lagi sebab aku pun tak g terjah lagi kedua-dua tempat ni..

kalo tanya aku kenapa arts class?
sebab anak aku minat dengan art! tu jer!.. hahaha...


camne aku tau anak aku minat?
anak aku..aku tau laaaaa! hahahhahahahahaa..
















kbai!











No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers