"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Monday 13 August 2012

iklan raya

tiap tahun bile time raya mesti aku nanti-nantikan iklan kat tv.. paling menyayat hati iklan-iklan petronas. ada satu tahun iklan yang bapaknya dah tua, bile kat meja makan je..mesti makan tumpah-tumpah.last-last dia suwuh bapaknya yang tua makan kat luar rumah.alih-alih, bile anak dia tengah main masak-masak, anaknya perli perbuatan ayahnye...haishh..ada satu iklan yang tanya...'burung apa ni?'..murai ayah.. burung apa?.. murai ayah..burung apa...ayah..burung murai la..berapa kali nak cakap ni..something camni la dialognya.. yang ni pun sedih sebab nak tunjuk betapa ayah tak penah jemu dengan pertanyaan anaknya, berbeza dengan layanan anak terhadap ayah...T______T... dan ada satu iklan raya, yang maknya sedih nak bahagian lembu...tapi anaknya tak beli..last-last maknya merajuk dan anaknya bawak balik sekor lembu..yang ni maybe nampak happy ending... ada satu iklan raya tu..hmm... mak dia suwuh beli barang..dia balik dan buat senarai.. upah beli barang rm2.. upah jalan kaki..rm 2..dan bla bla bla..pastu mak nya reply.. upah membesarkan kamu... - tidak ternilai harganya!..haishhh... kenapa banyak sangat iklan anak durhaka jer ni!

dan taun ni..ada satu iklan yang betul-betul menusuk kalbu...dok tunggu kat tv tak dapat tengok.so tengok you tube..terus menjejesss je air mata..haishh..sebak tau!


huhuhu......sedih sedih.......

suami, pakwe,makwe, segala benda boleh dapat kat internet ni...
mak & ayah je takde gantinya kat dunia ni!

reminder: sila 'matikan' sekejap musik background blog ni untuk mendengar dialog dengan lebih jelas...
button pause music background pada footer blog...harap maklum.. :)

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers