"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Monday 13 August 2012

alahai Demam RAYA

tak pasal-pasal last week aku cuti panjang!hewhewhew! cuti panjang sebab hari khamis dapat MC dan jumaat tu aku amik EL.. tiba-tiba je cik bucuk sayang anakanda berambut kerinting yang garang tu demam! yeaa..demam! tiba-tiba je demam.ikutkan dah lama dia tak demam.last demam masa awal tahun tu je. penah la ada kes muntah-muntah last month - tu pun gara-gara dia sembelit.xmo membuang, jadi bile masuk susu, tolak gas dalam perot muntah la jadinya. ni kali ni boleh plak demam! dan secara tiba-tiba.alahai! ibu mana yang tidak rungsing dan gundah gelana. chewahhh! ayat..

kita flash back cheta minggu lepas......zetttttt... pagi tu aku masak sahur cam biasa kul 3 pagi. cik kecik molek ni boleh plak bangun ikut aku turun katil. lepas tu dia boleh mintak papa dia pasangkan vcd barney. baiklah anakanda! memang seronok menonton barney pagi-pagi ni! hewhewhew! sebelum tu dia dah menyusu dulu sebelum tengok barney.lepas tu boring agaknya.ajak papanya tido! masuk buai..terus aku dengar sayup-sayup papanya jerit...."anak muntah.."..aku dari dapur..sempat la tinggalkan sudip semua berlari masuk bilik.tempat kejadian - buaian dan tilam sudah penuh dengan jejesan muntah itew!..ekk..ok..angkut semua letak kat bilik air dulu. dah siap basuhkan muntah si kecik, terus bawa dia pegi ruang tamu. baringkan dia. sambil kami bersahur.seb baik menu nasi goreng je! cepat dan ringkas..dan tiba-tiba budak kecik berambut kerinting leh datang mintak nasi kat aku..heheh.. dan dia leh makan nasi goreng dengan jayanya.

abis sahur, tidokan semula dia dalam buaian. pakai kain peleket papanya jer.gara-gara kain buaian dah masuk mesin basuh untuk proses penyucian dan pencucian! masa tu dah rasa panas badannya.tapi harap-harap esok pagi ok la tue. pagi tu nak pegi keje, rasa badan panasssss! amaigad! mode: cemas... *lari-lari setempat*..hehee

terus sms my encik bos, bagitau masuk lambat.nak bawak anak pegi klinik. sampai klinik ramaiiiiinya orang! dapat giliran dekat tengahari.jumpa doctor, cakap anak tiba-tiba je demam! tapi yang pelik, sementara tunggu giliran boleh cergas dia main lari-lari dalam klinik..*owh..sakit ke apa ni*..... check temperature.. memang demam. dan doktor bagi mc pada emaknya sekali untuk pantau condition anak! ok.. baik doktor yang baik hati! kalo lepas tiga hari masih demam doktor yang suka membahasakan dirinya makcik kepada chinta itew suwuh kami datang semula...

dan secara rasminya, terpaksa la mc hari khamis tu..kebetulan aku pun memang rasa tak sihat. selsema dan sakit kepala! hari jumaat amik emergency leave, jaga budak kecik berambut kerinting ni. sebab dia demam on-off...huhu.. dan yang lagi terpaksa cuti..budak kecik ni kali ni demam asik nak memerap je ngan kite. takmo ngan orang lain..

adoi....adik maness.. sila masuk dalam perot mama balik...hahahaa...

demam nak raya agaknya!..hahaha

*tapi cuaca memang panas lain macam je weekend baru ni...dugaan penghujung ramadahan...*

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers