"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Thursday 16 August 2012

Iftar di Secreto recipe!

wah..nama nak kelas..padahal kat secret je pun.hewhewhew! ni cheta hari isnin..sebab malas nak update blog banyak la pic yang aku longgok je kat fesbuk! hari isnin tu lepas balik keje papa chinta ajak pegi mines. aku pun ok je! tak kisah.setakat duduk..pastu bangun..bukannya ko kena drive..lalalala... cam biasa kul 5 lebih papa chinta pun sampai..aku kan penunggu setia kat opis berpangkat orang last untuk tutup lampu opis. 

cam biasa la..kalo tak pegi param..memang kami berbuka kat luar je.tapi takde la pegi buffet ramadhan ke apa..sebabnya..saiz perot kami laki-bini rugi untuk pegi makan buffet! * dasar dekut*.. hahahah.. yelah, orang lain leh makan ulang-ulang..aku nak abiskan semangkuk noodle pun paksa-rela.. lepas tu dah tak leh masuk makanan lain...kalo pegi buffet tu kang..terseksa jiwa raga tengok orang lain makan best jer..encik aboy plak terseksa poket suar nak bayar mahal-mahal semata-mata makan sepinggan kuih je.! hehe

tujuan pegi mines sebab nak repair papago!..papago tu cam garmin la.jenama papagoooo! hehe..dah lama problem baru sempat nak hantar.poyoness sebab nak guna masa raya! deng..sekali orang kedai kata sebulan baru siap.paling cepat 2 minggu..ok..tak kisah la kan! boleh suwuh depa update sekali papago itew! berbuka lambat lagi..cam biasa la cuci-cuci mata tak abis-abis..hehe...papa chinta cakap cari tempat nak berbuka dulu...lalu kat satu kedai tarik tangan dia ajak singgah..cam biasa la.."jap jap je paa.."..hahaha.. plan ingat nak makan kat kedai uncle kenny... sekali sampai je kat kenny roger ada notis tulis 'full house'.. hehe. aku dah sengih-sengih buat muka tak tahu...*sambil cuet-cuet manja bahu encik somi*...lalalala..

takde idea nak makan apa... last-last aku cakap..makan kat secret recipe jelaa..kedai dia terceruk.mesti orang tak tau sangat!..hahaa...betoi cakap aku...masa pegi je banyak lagi table kosong.terus order dan reserved table.... lepas tu baru leh jalan dengan hati yang gumbiraaaaa...

nak shopping raya pun takde apa yang menarik hati..last-last aku ajak papa chinta pegi kedai shampoo! sebab rambut aku dah kronik tahap keguguran.kang botak...jenuh plak nak mencari rambut pelesu! akak scary la rambut pelesu ni...sebab dulu-dulu mak aku cakap...rambut pelesu ni buat dari rambut orang dah mati...hahahaha..eh..apa cheta pasal rambut pelesu ni! 

sampai kedai shampoo terus la dia suggest satu jenis shampoo tu..aku ok je..yang bayar encik aboy.. lalala.. siap membahan aku lagi lepas tu.."kalau tak elok gak rambut mama tak tau laa..shampo ajer rm 30 satu.. "
helloww..jangan kedekut dengan isteri okay...tuhan marah..hahahah

lepas tu masuk speedy.. tengok ada plak vcd filem-filem melayu yang aku lom tengok.harga rm9.90.. wah.. amik la seketul.cam biasa la chinta kalo masuk kedai speedy..harus la membeli gak..kali dia aku suwuh dia amik vcd banana in pyjamas...ok! 

pastu papa chinta sibuk nak makan donut!..dok zikir kat telinga aku..donut..donut donut... badan kerempeng camtu gak...hehe..pegi la beli.masa beratur tu aku cakap..beli satu je ke?..tak..nak 6 pieces..aku layan je. aku tau kang aku la tu yang jadi mangsa nak abiskan...haish! tapi aku dah pikir idea baik punya.. sampai umah, aku cakap bagi la "3 ketul donut ni kat jiran.aritu dia bagi kita lauk..mangkuk dia tak balas lagi.."
harus la setuju..sebab perot dia dah kenyang kan makan kat secret recipe tadi...hehehe..strategi okay!

nak dekat berbuka tu..cepat-cepat check-in kat tempat makan. masa tu dah siap hidang makanan. aku siap rasa jangan la sejuk vietnamese noodle aku tu....tak suke kalo dah sejuk.tak feeling nak makan...hehe.. nom nom nom...belum azan lagi..cam biasa la..budak kecik berambut kerinting tu dah makan dulu.. T___T.. bile dengar azan...boleh plak tadah tangan...buat-buat baru nak bukak posa......layankan aje!

muncung sama panjang ngan spagetty! T___T
sibuk nak tengok jam kul bape!


kita amik pic dulu yer!

menu biasa la kalo pegi secret tu!......ice blended dah mencair.....T___T


 dalam sedar tak sedar..lagi dua hari nak sambut raya..feeling raya nan ado! camtu je..

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers