"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Monday 22 October 2012

teringin @ 11 weeks

lamanya tak update pasal pregnancy! erm.. rasanya dah masuk 11 weeks.. hehe.. apa la nak jadi memang tak ingat sikit week by week pregnancy! buku check-up tak buat lagi.. nanti appointment 3 nov baru buat buku.. biasa la.. selalunya nak tunggu at least 12 weeks pregnancy baru buat buku.. yelah, rezeki Allah ni kita tak tau laaa... doakan segalanya selamat!

kali ni memang rasa lain sgt preggy! awal-awal ni dah macam-macam.. sakit pinggang la, sakit montot la, sakit belakang laa.. aik..awal sungguh dah mula nak sakit-sakit ni..tapi takpe, kita redha kan! pastu dari segi makan, ayooo..ada masa memang cam makan tak kenyang-kenyang.. every 2 hours kena makan.. tu yang tension bile makan tengahari around kul 1, nak tunggu balik baru makan.. rasa nak meraungg lapar! tambah plak bile balik makan malam tu lambat... huhu.. nangis berirama kejap! 

tu kalo time lapar membuak-buak! rasa mual membuak-buak pun ada..yang masuk makanan dan kuar balik dengan jayanya! huhu.. memang sedaya upaya tahan bile lepas gosok gigi...dan nafsu makan tu jadi tak reti.tak tau nak makan apa bagi memuaskan hati dan perot!!!!!!.....

hmmm...itu lah keindahan preggy kali ni..ada masa cam best leh makan macam-macam.. ada masa cam takde selera nak makan!!!!

rasa mengidam?..aku tak reti nak mengidam-ngidam ni..rasa teringin nak makan tu ada laa.. kali ni memang aku looking forward nak makan benda masam-masam je..beza dengan preggy chinta which aku prefer benda manis such as kurma, kismis, coklat.. tapi kali ni otak aku dok bayang buah kedondong.. yummmy.. buah mangga kecik tu..amaigadd! teringat plak pakcik jual buah kat tepi padang kat area flat umah mak mertua aku tu... kecik-kecik je mangga dia..pastu cicah garammm...adehhh...sambil type ni pun dah rasa cam meleleh air liur... dan pagi semalam.. tension sendiri dok bayang kedondong cicah asam.. tak pun jeruk mangga... ya allah! apa kena la aku ni..hehehe.... dan paling tak leh blah, dok terbayang buah strawberry yang masam tu cicah ngan gulaaaaa........ uwaaaaaaaa....sedapnya!!!!!!!

kalo lunch...menu pilihan asam pedassss jer!!!! dengan sayur selori!!!!

 
cicah asam sedap ni...

jeruk mangga... yummmy!! 

 
sedap cicah ngan gula niii....

dan pagi tadi on the way pegi keje... teringin sangat-sangat nak makan asam jawa ada gula tu.. ala,yang selalu ada jual-jual barang dari siam tu... kenapa la time aku teringin ni tak leh nak bayang benda tu jual kat mana????...... iskk..iskkk.. camne nak bagi ilang semua imaginasi teringin aku ni!!!

 
uwa... layan pic je laaa... hehehe..

dan kerana semalam hujan seharian, aku memang amik balance asam cicah dalam peti ais..ratah benda tu je.. janji dapat benda masam kan! kesian sungguh! hahahahhahahahaa






2 comments:

  1. masam2 nie..komfirm boy..ngehehehe

    ReplyDelete
  2. haha..boy pun ok..girl pun okay... yang penting bby 3S-sihat, selamat dan sempurna..

    ReplyDelete

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers