"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Wednesday 10 October 2012

bebel-bebel untuk tiga hari

erm.. sekarang memang agak bizi di opis. memang tahap nak update belog tu tak sempat. takat rajin blog walking je laa..hehe...rasa tensen kalo orang tak update belog sebab tak dapat nak membaca..tapi belog sendiri pun dah makin kurang entri.. huhu! ada je cheta nak masuk..tapi mood kurenggg! adakah ianya alahan nandong gak! *tangan didada mata ke atas*....hahaha.. 

arini saja nak bebel-bebel... hari ni dah hari ketiga aku drive sendiri g keje... sebab kami berkampung kat umah wan chinta kat bandar sunway...pasaipa?.. sebab isnin encik somi kena naik mahkamah sebab ada kes saman..hahaha... hamek ko! pesalah jalanraya! tapi yang kelakarnya..saman  kena bulan jun, bulan oktober dah naik mahkamah...yang lagi kelakar..bile suami renew lesen baru tau ada saman itu... dan bile refer ke JPJ nak settle kompaun..depa cakap tak leh sebab nama dah masuk list mahkamah..walhal takde la sepucuk-berfucuk-fucuk surat ke apa sampai bagitau..entah laaa...sape yang silap kat sini..malas nak cakap banyak! tapi memang kelakar laa sistem camtu! dan seb baik je kena kompaun rm100... hahahha....sedekah la yer encik somi..nanti ai gak nak dapat bonus 1 1/2 bulan gaji........

hari selasa plak, encik somi kena pegi penang. alhamdulilah... rezeki bby la kot..ada dapat projek kat sana.. ntah..aku malas nak amik port.. yang penting hidup cukup makan dan pakai! biar besederhana.. tapi tak salah berusaha untuk menjadi lebih baik kann..kann..kannn..tambah kalo ko dok kl ni..kalo gaji rm3000 sebulan pun...dikira tahap miskin bandar okay!...ok..Ai is miskin....huhuhu......

dan patutnya semalam kena lik umah..sebab stok baju keje, spentot-dan kenkawannya dah takde! hahaha.. yelah bekalan untuk dua hari je berkampung... tapi sebab kesian kat encik somi.. semalam dia sambung wat keje pun dah dekat subuh..so at least kalo aku pegi keje sendiri after subuh tu boleh la dia sambung tido kejap sebelum pegi keje.....ai kan bini mithaliiiii...bukan menyesali! hahahahahah.....

dah dekat 10 bulan tak drive keta....lesen pun nak dekat mati..hahahah...encik somi risau lebih.. helllo!! si kuning bumbleebee tu kan dah sehati sejiwa dengan aii... jadi bile tangan ni pegang je stereng automatik rasa memandu dengan penuh keyakinan dan kasih-sayang...hahahhahaha... ptuihhhhh! nyampah je kan..so untuk tiga hari ni takde la rasa nikmat ko nak layan aircond sambil menutup-nutup mata layan tidoooo sebelum masuk opis..hahahahhahahaa...

semalam gak... road tax moto encik somi sampai dari ipoh..kelasss ko! dari ipoh ok..pasaipa! sebab geran moto kat sana..kat umah opah chinta.seb baik kat sana.sebab bile encik somi tanya aku..aku tak hengat laa.. kalo surat beranak anak ke...buku check-up spital ke..pasport ke....aku tau la celah bedah mana aku letak... hehehe... tu pun lepas kena bebel ngan opah chinta..roadtax mati bulan 9... bulan 10 baru perasan.. hah kau tu lagi nak cari sebab nak kena saman la kannnnnn! nak buat camne mak oiii! lepas transit chinta tiap pagi terus capai kunci moto dan mula laaaaaaa menunggang sambil nyanyi lagu.."ku jejakkkk jalan yang berliku.." eh fefeling roy plak! hahaha.. petang plak stop moto, amik anak terus masuk keta nak kutip akak plak kat opis ni..hehehehe...

semalam plak opah chinta call... selain nak tanya pasal roadtax moto dah sampai ke lom.. tetiba plak leh pakcik ghani ngan makcik zawiyah ni nak pegi makan angin ke doha! okay.. ai is miskin..maka harus la jawapan.. pegi la u'ollss.. ai takde duit la nak ikut..hahahahhaa... tapi disebabkan si kenit qaireen tu.. opah chinta dah penin mana nak transitkan kenit tu... okay qaireen adalah anak kepada abang aku.. dan kerana opah nya yang menjaga maka tahap rapat tu lebih atau aku saja cakap mengadaaa lebih! *adakah ayat jeles seowang anak bongsu..hahahahahha*.. aku cakap transit je la kat kl ni... aku jaga..hahaha... takat pegi pun 8 hari jer... 29 oktober sampai 5 nov... pastu leh plak opahnya cakap..sebenarnya nak pegi tu kalo bawak kenit tu..nak bawak aku sekali ngan chinta..ayooo ayoooo... kalo ikut memang la best percutian ditanggung beres ni.. tengok kalendar tu pun kena amik cuti 5 hari je ponggg... tapi aku ni ntah..ikutkan hati..memang malas nak ikut..malas okay! hahah...orang ajak bercuti malas.. panggg sekali kang baru tau! malas tu sebab.. aku ada nak kursus penting 31 okt ni....pastu ada appointment check-up 3 nov yang aku sendiri beriyer-iyer request doktor rahaya untuk wat appointment hari sabtu! dan aku sendiri gah preggy first trimester.. untuk naik flight awai-awai ni..aku agak risau dengan tekanan udara terhadap kandungan! prevention itew penting okay!!! owh banyaknya alasan.....walaupun encik somi izinkan je kalo aku nak ikut....tapi seyes, memang aku tak leh nak itot!!!

dan aku tau perangai chinta dalam flight ni takmo dok diam..kalo ko leh bagi dia ubat tido dan tido sepanjang perjalanan baru aku leh bertenang.... kalo ada papanya, papanya rajin la bawak dia tawaf dalam kapal terbang tu.... aku?..huhu nak dukung kejap dia pun mengah! maka untuk 8 hari..dengan nak handle stroller.. dia...dan segalanya sowang dalam keadaaan aku gah preggy di awal trimester ni adalah membuatkan aku pikir 14 juta kali nak ikut..huhu...maka aku cakap ngan opah chintaa....mak pegi je la dengan abah! takpe bawak je kenit tu ikut.... even aku tau opah chinta ni berat hati sikit nak beza-bezakan cucunya..means.. kalo dia bawak cucu yang tu berjalan..cucu yang kat kl ni pun kena ikut!..huhu.. takpe mak.. Ai is okay! nanti u sponsor kami pegi disneyland cukup laaa..hahahahahahahahaahahhahahahahaa....*okay tak kelakar!*

dan untuk tiga hari ni..kena keraskan hati setiap pagi..bila chinta bangun pagi dan nampak aku bersiap nak pegi keje dan nangis nak ikut sambil jerit mama..mama..mamaa...owhh...... sedih.terpaksa keraskan hati dan jalan cepat-cepat masuk keta...kalo boleh memang nak pusing dan peluk je dia 24/7... huhuhu... dan untuk tiga hari memang aku bersiap dalam gelap..sap sap soiii! aku memang terer la siap dalam gelap ni..hahahahhaha....jangan pakai tudung terbalik udah ler! sebab takmo budak ni terjaga.pakai bedak pun tak de maknanya... tapi dalam aku berusaha untuk senyap-senyap pegi keje..mesti dia terjaga punya laa..
budak ni idung dia sensitif kot ngan bau mama dia.......huhuhuhu.....

cepat la kul 5...nak peluk chinta kuat-kuat!

T____T




motif pic ni?????

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers