"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Wednesday 28 March 2012

terurus or diurus?

Biasa la kan..setiap hujung bulan je mula la keje tambahan aku ni amik pen + kertas.. buat list apa nak beli. ntah..dah jadi habit..aku ni memang suka la nak buat list-list ni.. nak kawen dulu buat list perancangan untuk wedding.. list hantaran.. siap simpan-simpan resit beli barang.. nak beranak pun sama... dok buat list senarai barang bayi nak kena beli.. dah beli siap remarks lagi tepi tu.. dah nak bersalin pun sama.. siap buat list barang nak bawak pegi hospital..hahhaa.. dannnn.. nama anak pun harus aku buat list kat papa dia.. hahahhaa..

sampai la dah beli rumah pun sama.. aku buat list barang apa nak kena beli.. majalah ikea tu siap aku tampal-tampal sticky note yang mana harus beli. hahahhaa.. kalah nota sejarah okayyy.. hahaha.. senang, nanti dah sampai ikea grab je apa barang yang ko nak tu.. 

dan.. kat tempat keje pun sama.. aku akan buat monthly list..work to do.. checklist everyday work.. dan kadang-kadang dalam meeting kalo aku nantokkk boleh plak aku buat list apa yang aku nak renovate rumah laa.. hahaha.. aku memang camtu..nak kata jenis well-planned tak gak.. ada certain benda yang bile dah buat aku jadi cam..owhh..kenapa tak macam ni..tak macam tu.. memang aku suka la nak survey-survey barang dulu.. suft intenet barang camne aku nak contoh untuk design kabinet etc etc.. 

hahaha.. resipi apa yang aku masak pun aku suka nak buat list dalam buku. cam la hebat benor masaknya.. hahaha.. sampai skang ni pun sama.. nak beli barang dapur aku akan buat list dulu. tengok satu umah apa yang nak kena beli.. 

tapi yang ntah hape-hapenya.. kadang-kadang barang takde dalam list pun boleh ada dalam trolley.. barang yang ada dalam list..lupa nak beli..yelah..dok asik buat list jer..hahhahahaa...

susah nak jadi organize ni cam abah aku.. dia ni jenis akan rekod segala perbelanjaan dia dalam diary every day. kemana dia pegi dia akan rekod.. so, ada advantage nya bile skali tu dapat suwat saman.. dia boleh trace betoi ke time tu..tarikh sekian-sekian dia guna keta... hahhahaa.. plus, ayah aku ni superb bab-bab memfail segala dokumen.. kalo untuk keta.. ada satu fail since dari resit-resit beli.. insurannya dsb..so kat umah tu ada 4 biji keta.. 4 fail la ada...hahaha.. fail untuk rumah.. fail untuk bil-bil.. etc etc.. tapi mak aku plak takde maknanya dia nak berfail-fail ni.. kadang-kadang kalo dia tak jumpa dokumen yang dia nak.. cari merata tak jumpa.. senang je.. aku cakap "tanya abah mesti dia tau"..hahahhaa..
betoi.. sebab abah  aku dah masukkan dalam fail..hahahhaa...

aku?.. berusaha gak la nak jadi orang yang terurus ni...

menjadi terurus ke kuwus???..hahahhaa



 




No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers