"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Monday 19 March 2012

chinta new haircut

apa yang ditunjuk tu kak yong???


tadaaaaa.... hahahaha... ni la fesyen fringe chinta terkini.. memang banyak la comment-comment aku dapat kat fb lepas upload pic budak kecik ni. kebanyakkan smua bising kenapa aku potong rambut dia. adehh.. terpaksa buat statement cam press conference plak. aku potong ada beberapa sebab.....

1) dah memang niat..usia budak ni setaun dah panjang rambut dia..aku nak potong.. sampai papa dia pun cakap g la potong cepat rambut tu..dok sebut-sebut.. sampai kerap demam la budak kecik ni awal taun aritu. * ada kaitan ke demam ngan niat nak potong rambut???..

2) rambut chinta dah cam hazama..aku kan memang tak kenan skit style-style rambut semak-semak camtu. almaklum la anak cikgu kan..rambut kena kemas...encik aboy tu dah tak larat aku nak cakap suwuh potong rambut..alasan dia...jeng jeng jengggg... adalah..korang tunggu je laa kalo dia potong rambut tu selalunya will come together with good news.. 

3) rambut chinta dah mencucuk mata.. seyes cian aku tengok dia..hari-hari mesti tenyeh mata.. sebab rambut tu dah panjang nak cecah hidung dah.. dari anak aku mata juling..baik aku potong...biar la owang kata tak comel pun tak pe...chinta tetap comel di hati mama.....!! 

4) jenuh nak kena ikat rambut dia toncet 24/7... kalo bukak ikatan toncet..rambut... rambut ngan penyapu tak leh beza... berselirat, semak sana sini..kesian aku tengok.....

5) paling kesian...chinta kuat berpeluh... so masa dia rambut panjang kerap tergaru-garu rambut atas dahi..dah la mencucuk mata..dengan peluh kalah bangla kontrak buat rumah..hahahhaa...

6)ingat nak bawak dia pegi saloon.. *gedik okay nak bawak salon* tapi masa tak sempat je. so aku pun buat la sendiri. dulu zaman dok asrama penah gak potong rambut kawan-kawan..hehe..



fringe ni senget skit sebab chinta takmo dok diam... tapi nanti kejap panjang la balik rambut dia... 

Mom's know best!


tapi yang lagi best..last saturday tengok mania (show terbaru astro).. atilia pun fesyen rambut camni..sebijik weii..chinta tiru atilia ke...atilia tiru chinta..hahahahhaa...aku silap gelak besar cakap ngan papa diaa.. "hebat gak mama potong sampai artis pun ada fesyen rambut camni....."

papa chinta..: *malas nak layan.*

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers