"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Thursday 8 December 2011

Kisah grill dan awning

Rasa dah lama tak cheta pasal rumah baru kan. Setakat ni wiring dan lampu dah settle. Terbang gak la $$$$.. Tersedak gak la amaun nyer..sampai kering la si rimau tu. So bab kedua, grill ngan awning plak. Mula-mula nak postpone buat grill tu, sebab bajet tak cukup. Pastu menteri kewangan cikgu zoyah merangkak mak kesayangan aku tu membebel knp tak psg grill. Aku call baru cakap hello mak.. Terus dia pok pek pok pek.. Grill rumah tu perlu, knp tak buat grill dulu. Kuarkan duit asb tu.. Bla bla lalalalala.. Aduyai, tak smpat nak tanya khabar. Tu la lepas dia buat kunjungan tak rasmi kat umah baru.

Aku cakap la bajet dah tarak...nak pasang kabinet ngan waldrobe pun dah nak dekat 10k.. Dah leh challenge hantaran kawen aku tu.. Ni lagi cheta grill. Memang la penting. Aku cakap la nak buat lepas dapat cek kontra yang pemaju hutang ngan aku. Ada ongkos baru leh cheta grill. Hehe.. Takde duit agong sape nak layan kan.last-last, malas nk dengar bebelan manja mak aku tu, aku pun call la cari org buat grill. Alang-alang dah pasang grill, buat la awning sekali sebab taku nanti teias kena kat mesin basuh tu - mesin basuh aku plan nak letak kat balkoni kecik kat tepi bilik air.

So, dah dapat quotation grill. Gulp.. Tersedak akak dengo ongkosnye.. Tapi keselamatan penting, duit boleh cari kan.. Insya-Allah, ada la rezeki untuk aku anak beranak.. So, tak decide lagi design grill. Tgk katalog naik rambang mata. Tak reti aku nak pilih. Haishh.. Berkurun perap katalog tu. Sampai org grill dah terjah 2 kali dtg umah tanya. Tu yg aku meluat. Tak suka dtg nak bincang time husband aku takde. No manners punya org..

Btw, harap-harap minggu ni smpat siap grill dan awning... ;) peace yooo...

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers